اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وزیر نیرو عنوان کرد

تعیین محدودیت 2 ساله برای مدیران وزارت نیرو / 60 درصد ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در خوزستان است

وزیر نیرو گفت: از 12 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور حدود 60 درصد و از مجموع 2 هزار و 400 میلیارد تومان منابع حاصل از فروش آب، حدود 37 درصد مربوط به سازمان آب و برق خوزستان است.

تعیین محدودیت 2 ساله برای مدیران وزارت نیرو / 60 درصد ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا اردکانیان وزیر نیرو عصر امروز در مراسم تودیع ومعارفه مدیران سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اهمیت خوزستان برای کشور، اظهار کرد: از مجموع حدود۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سدهای ساخته شده در کشور یعنی  حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب متعلق به استان خوزستان است‌.

وی افزود: از شبکه های آبیاری حدود ۴۵۰ هزار هکتار معادل ۲۰ درصد، از حدود ۷ هزار و ۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور حدود۶۰ درصد و از منابع حاصل از فروش آب کشور نیز حدود ۳۷ درصد مربوط به سازمان آب و برق خوزستان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه موارد یاد شده بخشی کوچکی از منابع تحت مدیریت سازمان اب و برق خوزستان است، گفت: به اتکا اطلاعاتی که مستقیم در طول یک دهه گذشته به ویژه در مناطق در حال توسعه از کشورهای اروپایی و امریکایی گرفته تا آسیایی به دست اورده ام، به جرأت می توانم بگویم عالی ترین مزیت نسبی از حیث منابع انسانی را کشور ما دارد و این منابع جزء منابع ممتاز ما است.

اردکانیان با تأکید بر اینکه همه اینها به پاس وجودمنابع انسانی  تجدید پذیر هستند، عنوان کرد: در وزارت نیرو نگاه ما به شرکت سهامی آب خوزستان نه تنها در حل مسائل جغرافیای خوزستان است بلکه به عنوان یک ظرفیت از آن  برای سایر مناطق کشور استفاده شود.

تعیین محدودیت 2 ساله برای مدیران وزارت نیرو

وی با بیان اینکه بنده توانایی‌هایی شمسایی را می‌دانم که در کجا از توانایی وی استفاده شود، عنوان کرد: اکنون در وزارت نیرو شیوه نامه و دستور العملی تدوین شده است که بر اساس آن مدیریت‌ها از تناوب‌های خوبی برخوردار شوند.

اردکانیان افزود: برای همه مدیریت‌ها محدویت ۲ساله می‌گذاریم که استفاده از توانایی و  خلاقیت ها به گونه‌ای باشد که گردش مدیریتی به وجود بیاید.

وی بیان کرد: قطعا پس از ۴۰ سال دستاورد باید به جایگاهی برسیم که چرخش مدیریتی حس شود و سازمان ثروتمندی مثل سازمان آب و برق نباید با این چرخش مشکل داشته باشد.

اردکانیان با بیان اینکه در آغاز دوره جدید مدیریت هستیم که در صدر آن  مدیریت بهینه منابع انسانی است، عنوان کرد: نیروهای شایسته سازمان با اتکا بر توانمندی فردی باید مسیر پایداری خدمت را طی و رتقا انها روشن باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به ماهیت آب، گفت: در این دوره مدیریت عرضه و تقاضای آب با توجه به مسائلی که در حوزه منابع آبی وجود دارد باید به شکل جدی مدیریت شود.

اردکانیان صیانت از سرمایه گذاری در بخش آب و برق را از دیگر مدیریت‌های دوره جدید عنوان کرد و افزود: 40 درصد ثروت سازه ای و فیزیکی  سازمان آب و برق مربوط به بحث ایمنی سدها، نگهداری ، لایروبی و ... است باید از اهمیت بالایی برای مدیریت جدید برخوردار باشد.

وی ارتقای شفافیت سلامت سازمانی در گردش امور و پاسخگویی به مردم را از دیگر موارد مورد نظر در مدیریت جدید برشمرد و گفت: مردم باید در انتخاب مشاورین، پیمانکاران و... براساس و ضوابط و تبعیت از قانون اطمینان داشته باشند.

اردکانیان با اشاره به تنوع قومی، در خوزستان بیان کرد: ارتقای سطح مفاهمه با همه گروهه‌ا، مردم و نمایندگان نه تنها نیازمند مدیریت علمی بلکه نیازمند چاره جویی‌هایی لازم برای ارتباط سازمان و مردم  و داشتن مدیریت  پاسخگو است.

تشکیل کارگروه حل مسائل کمی و کیفی کارون

وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه در ذیل شورای آب برای حل مسائل کمی و کیفی کارون، عنوان کرد: این کارگروه مربوط به انتقال آب کارون نیست و بنده اعتقاد دارم  انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند بلکه مسائل متعددی وجود دارد که باید در پیوستگی هم باشد.

انتهای پیام/۷۲۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول