اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور چهارم جام ستارگان رقم خورد

پیروزی ایرانی‌ها در جنگ ستارگان شطرنج

دور چهارم جام ستارگان شطرنج با پیروزی تیم منتخب ایران مقابل تیم منتخب جهان خاتمه یافت.

پیروزی ایرانی‌ها در جنگ ستارگان شطرنج

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دور چهارم سومین مرحله جام ستارگان شطرنج با برگزاری چهار دیدار بین دو تیم منتخب ایران و منتخب جهان خاتمه یافت و شطرنج‌بازان ایرانی با نتیجه 2.5 بر 1.5 مقابل همتایان خود در تیم منتخب جهان به پیروزی دست‌یافتند.

در این دور علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج کشورمان مقابل مارین بوسیویچ از کرواسی به برتری دست‌یافت و دیدار پرهام مقصودلو مقابل راونجی الکسیف از روسیه، محمدامین طباطبایی مقابل سرگئی تیویاکف از هلند و امیررضا پوررمضانعلی مقابل ایلتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان با تساوی خاتمه یافت.

در پایان دور چهارم جام ستارگان، تیم منتخب ایران در گیم پوینت «Game Point» با نتیجه هشت و نیم بر هفت و نیم و در متچ پوینت «Match Point» با نتیجه پنج بر سه از تیم منتخب جهان پیشی گرفته و شانس بالایی برای قهرمانی در این جام دارد، در دور نخست این مسابقات تیم منتخب ایران با نتیجه 2.5 بر 1.5 مقابل منتخب جهان غلبه کرد، در دور دوم ایرانی‌ها با همین نتیجه مقابل منتخب جهان تن به شکست داده و در دور سوم دیدار دو تیم با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

در دور سوم هفدهمین دوره جام کاسپین در جدول استادی، کارن گریگوریان از ارمنستان، عامر امینی از ایران، داویت لومسادزه از گرجستان، ویتالی برنادسکی از اوکراین، مسعود مصدق‌پور از ایران، وادیم مالاخاتکو از بلژیک، آرمان میکائیلیان از ارمنستان، سیدخلیل موسوی از ایران و محراب خوش‌کلام از ایران با 2.5 امتیاز در صدر جدول هستند.

در دور سوم در جدول B این مسابقات، علیرضا مقدم از ایران و شوبهام شوکلا از هند با سه امتیاز و در جدول بانوان خاتون باقیروا و ژاله بابازاده از آذربایجان و نازنین مبرهنی از ایران با سه امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

در دور چهارم جام کاسپین در جدول C این مسابقات، محمد غیاثوند، علی کیایی، آریا قانعی، سید آروین کاسی‌پور با ۴ امتیاز و در جدول نوجوانان گرشا بافکر، محمدحسین قنبرعلی فرزاد، پویا گلشن نژاد، هیراد صابری، علیرضا نجاتی، مهران ظاهری و دیبا سلیمانی با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

به گزارش فارس، هفدهمین دوره مسابقات شطرنج جام کاسپین و سومین دوره رقابت‌های شطرنج جام ستارگان از بیست و سوم بهمن‌ماه به میزبانی منطقه آزاد در گیلان آغازشده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول