اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو بعد از ورشو، به دیدار موگرینی در بروکسل رفت

وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه در بروکسل با «فدریکا موگرینی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

پامپئو بعد از ورشو، به دیدار موگرینی در بروکسل  رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از نشست ضد ایرانی این کشور در ورشو لهستان، امروز جمعه به بروکسل رفته و با مسئول سیاست خارجی این کشور دیدار کرده است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که دعوت واشنگتن برای حضور در نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان را رد کرده بود، امروز جمعه در بروکسل میزبان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شده است.

مقام‌های آمریکایی از قبیل «مایک پنس» نفر دوم دولت «دونالد ترامپ» در حین برگزاری این نشست بر لزوم تشدید فشار بر ایران و همچنین انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا در زمینه برجام تاکید کرده بودند.

کار به جایی رسید که پنس، معاون رئیس‌‌جمهور آمریکا در انتقادی تند به مواضع اروپایی‌ها از اینکه آنها همچنان در برجام باقی مانده و ساز و کارهایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به راه‌انداخته‌اند، تاخت.

اروپایی‌ها علیرغم حمایت از برجام و انتقاد از خروج واشنگتن از این توافق، بارها هم صدا با مواضع واشنگتن، علیه مواضع منطقه‌ای و برنامه موشکی و حتی فضایی ایران موضعگیری کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که دفتر موگرینی درباره دیدار و رایزنی‌های او با وزیر خارجه آمریکا منتشر کرده، هیچ اشاره‌ای به ایران نشده است.

در این بیانیه آمده است: «آنها (موگرینی و پامپئو) بر اهمیت همکاری فراآتلانتیکی بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره طیف وسیعی از موضوعات سیاست خارجی از قبیل کار روی دوره انتقالی مسالمت‌آمیز و دموکراتیک در ونزوئلا، لزوم اطمینان یافتن از حصول به یک دوره انتقالی سیاسی در سوریه، حمایت از صلح در افغانستان و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در آستانه نشست آتی آمریکا- کره شمالی تاکید کردند. آنها همچنین درباره اوضاع اوکراین و همکاری اتحادیه اروپا-آمریکا در بالکان غربی به ویژه اجرایی شدن توافق پرسپا و حمایت آمریکا از مواضع اتحادیه اروپا برای تسهیل مذاکره بین صربستان- کوزوو صحبت کردند».

*توافق پرسپا، توافق ژوئن 2018 یونان و جمهوری مقدونیه برای حل اختلافات بین دو کشور بر سر نام این جمهوری بود، توافقی که اخیرا رسما اجرایی شده و نام مقدونیه به «جمهوری مقدونیه شمالی« تغییر کرده است*

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول