اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ازبکستان + تصاویر

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و مقامات ارشد ازبکستان در «تاشکند» برگزار شد.

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ازبکستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور «آچیلبای رمت‌اف» معاون اول نخست وزیر، وزیر حمل و نقل ازبکستان، سفرای خارجی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم «تاشکند»، اساتید دانشگاه و پژوهشگران تاریخ و ادبیات ایران‌زمین در «اینترنشنال هتل تاشکند» برگزار شد.

«بهمن آقارضی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در ابتدای این جلسه  از مقامات و میهمانان شرکت کننده برای حضور در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کرد.

وی در ادامه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته در زمینه های مختلف از جمله فن‌آوری های هسته ای، پزشکی، داروسازی، توسعه منابع تجدید پذیر انرژی و دیگر حوزه ها اشاره کرد.

آقارضی در ادامه با اشاره به روابط تهران و تاشکند عنوان کرد: همکاری های جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان طی سال گذشته در زمینه های مختلف به خصوص در حوزه های اقتصادی و بازرگانی و حمل و نقلی بیش از پیش گسترش پیدا کرد و  تبادل هیئت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشدید شد.

وی افزود: دولت ازبکستان به ریاست «شوکت میرضیایف» نیز در مدت اخیر در زمینه های مختلف اصلاحات گسترده انجام  داده است.

 آقارضی خاطرنشان کرد: ازبکستان و ایران همچنین دارای اشترکاتی در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم هستند و رایزنی ها و تبادلات تجربیات آنها در این زمینه وارد مرحله جدید شده است.

سفیر ایران در تاشکند ادامه داد: بدون شک، سیاست موفقیت آمیز ازبکستان مبنی بر همکاری های فراملی به خصوص توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفته است.

آقارضی در پایان برای میهمانان حاضر در این مراسم آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول