اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

در مراسم جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران که در محل «هتل ماريوت» شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد، سفير ايران پذيراي مقامات و ميهمانان عالي رتبه شرکت کننده بود.

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در مراسم جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران که در محل «هتل ماریوت» شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد، «مهدی هنردوست» سفیر ایران پذیرای مقامات و میهمانان عالی رتبه شرکت کننده بود.
«فهمیده میرزا» وزیر فدرال پاکستان در امور هماهنگی ایالت‌ها به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور میهمان ویژه مراسم چهل سالگی انقلاب بود و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به میزبانان تبریک گفت.
دانش آموزان ایرانی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) در آغاز این مراسم سرود ملی ایران و سپس پاکستان را به سمع حاضرین رساندند و سپس هنرمندان اعزامی از ایران نیز برنامه موسیقی اجرا کردند.
همچنین تعداد قابل توجهی از مسئولان دولتی، روسا و اعضای ارشد احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم همچنین کیک نمادین 40 سالگی انقلاب اسلامی و هفتادمین سال تاسیس روابط ایران و پاکستان رونمایی شد.
جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران علاوه بر اسلام آباد در دیگر ایالت ها و شهر های پاکستان از جمله کراچی، کویته، لاهور، پیشاور نیز برگزار شد.

«علی محمد خان» وزیر مشاور دولت پاکستان گفت: ایران یکی از کشورهای اسلامی است که قابلیت ایستادن در مقابل وضعیت های دشوار را دارد.

وی افزود: ایران در سخترین زمان ها ایستادگی خود را نشان داده و در مقابل قدرت های استکباری ایستاده است.

«فهمیده میرزا» وزیر دولت پاکستان نیز با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به ملت ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شکوهمند است که به نظام چندین هزار ساله ستمشاهی در ایران پایان داد.

«رحمان ملک» رئیس کمیسیون کشور مجلس سنای پاکستان گفت: این انقلاب برای همگان است که مردم ایران آن را بوجود آوردند.

«ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی سابق دولت پاکستان نیز در این زمینه گفت: در این سفر چهل ساله مردم ایران با مشکلات زیادی مقابله کرده‌اند.

عبدالرزاق داوود مشاور امور بازرگانی نخست وزیر پاکستان، علی محمد خان وزیر فدرال پاکستان، خانم فردوس عاشق اعوان، ژنرال ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی سابق، ژنرال اسلم بیگ فرمانده سابق ارتش پاکستان، رحمان ملک وزیر کشور سابق و اعظم خان سواتی وزیر فدرال سابق در این مراسم شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول