اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقداد: سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب باج نمی‌دهد

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اعمال فشار و شروط به دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب تأکید کرد که امکان ندارد سوریه باج بدهد.

مقداد: سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب باج نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، آنچه برای سوریه اهمیت دارد، موقعیت این کشور در منطقه است.

مقداد با اشاره به اعمال فشار و شروط به دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب اعلام کرد، «هر کس سعی دارد سوریه را نادیده بگیرد یا برای بازگشت آن به اتحادیه عرب، شروطی را تحمیل کند، موفق نخواهد شد».

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وی گزارش داد که امکان ندارد سوریه باج بدهد یا در خصوص مسائل داخلی خود کوتاهی داشته باشد.

 این مسئول سوری با اشاره به اینکه پیگیر اخبار مربوط به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و فعالیت مجدد سفارتخانه‌ها در دمشق است، تأکید کرد که مسئولان سوری در همین راستا تلاش می‌کنند، «ولی فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی مانع این مسئله می‌شود».

مقداد درباره نشست بروکسل که به بهانه کمک مالی به سوریه بزگرار می‌شود، گفت: «ما مخالف کنفرانس نخست بروکسل بودیم و اکنون نیز مخالف کنفرانس دوم بروکسل هستیم؛ زیرا حکومت سوریه به چنین کنفرانس‌هایی دعوت نمی‌شود».

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها اعمال محدودیت در برابر هر گونه کمکی است که به سوریه صورت می‌گیرد، از سازمان ملل خواست که در این نشست شرکت نکند.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه هدف از نشست بروکسل، «تحمیل شروط سیاسی است»، خاطر نشان کرد: «بدین معنی که آنچه کشورهای غربی نتوانستند در میدان [نبرد] بر سوریه تحمیل کنند، تلاش خواهند کرد که با سیاست آن را تحمیل کنند. این اتفاق نیز هیچ گاه رخ نخواهد داد؛ زیرا ما ملت آزاد، مستقل و دارای حاکمیت هستیم و رئیس جمهور بشار اسد رهبر این ملت بزرگ است».

اتحادیه عرب نوامبر سال 2011 به خاطر فشار برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

پس از آغاز جنگ علیه سوریه چند کشور عربی سفارتخانه‌های خود را در دمشق بستند یا سطح روابط خود با دولت سوریه را کاهش دادند، ولی از چند ماه قبل، تمایل خود را برای از سرگیری روابط با دمشق و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول