اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان اردن: خواستار گسترش همکاری‌ با سوریه هستیم

رئیس پارلمان اردن بر ضرورت گسترش همکاری های میان کشورش بادمشق تاکید کرد و گفت که از همتای سوری خود برای حضور دراجلاس اتحادیه پارلمان‌های عربی دعوت کرده است.

رئیس پارلمان اردن: خواستار گسترش همکاری‌ با سوریه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن دیروز یکشنبه در دیدار با هیأتی از کانون وکلای سوریه تاکید کرد که اردن و سوریه با چالش‌های بزرگی مواجه هستند که نیاز به همکاری در زمینه‌های مختلف برای پیشبرد مسوولیت‌های مشترک در جهت منافع دو ملت برادر دارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، الطروانه موضع اردن از زمان آغاز بحران سوریه را روشن خواند و افزود: اَمان همواره یک راه حل سیاسی را خواستار بود که تمامیت ارضی سوریه و  وحدت ملی آن حفظ کند.

رئیس پارلمان سوریه همچنین حمایت کشورش از بازگشت پناهندگان سوری را به خانه های خود و تسهیل شرایط این بازگشت را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ما اهمیت هماهنگی و همکاری میان اردن و سوریه، به ویژه در امور پارلمانی را درک می‌کنیم و از حموده صباغ، رئیس پارلمان الشعب سوریه برای شرکت در کنفرانس اتحادیه پارلمانی های عربی که قرار است ماه مارس در اَمان برگزار شود، دعوت کردیم.

الطروانه ادامه داد: این به نفع هیچ طرفی نیست که سوریه توسط تروریست‌ها و نیروهای مداخله‌گر خارجی تجزیه و تکه تکه شود، این سرزمین عربی فقط برای مردم آن است و منافع ملت عرب در یکپارچگی خاک و مردم این سرزمین است.

الطراونه  بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب-جابر را گامی در مسیر صحیح  برای بازگشت روابط میان دو کشور برادر اردن و سوریه توصیف و ابراز امیدواری کرد که از طریق فعالیت مجدد کمیته‌های مشترک بین دو کشور اقداماتی از این دست در راستای منافع دو طرف در آینده بیشتر نیز شود.

«نزار السکیف»، رئیس اتحادیه وکلای سوری نیز در این دیدار به نوبه خود بر اهتمام دولت سوریه به تحکیم روابط با امان در همه زمینه ها تاکید و به اهمیت ساختن روابط تاریخی دو کشور در جهت همکاری بیشتر و بازگرداندن روابط به صورت گذشته خود اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول