اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

آثار جشنواره هنر مقاومت از نگرانی‌ها درباره آینده گرافیک و پوستر می‌کاهد

ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در خصوص گرافیک و خصوصا پوستر در کشور بسیار نگران و مأیوس بودم، اما با دیدن آثار حاضر در نمایشگاه پنجمین جشنواره هنر مقاومت به جرأت می‌توانم بگویم که باید در افکارم تجدیدنظر کنم.

آثار جشنواره هنر مقاومت از نگرانی‌ها درباره آینده گرافیک و پوستر می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره هنر مقاومت، «ابراهیم حقیقی» گرافیست، طراح و مدیر هنری و دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار منتخب پنجمین جشنواره هنرمقاومت بازدید کردند.

 

 

حقیقی در حاشیه این بازدید گفت: آثار این جشنواره مرا به وجد آورد و شگفت‌زده‌ام کرد و اذعان می‌کنم که بسیاری از آثار این نمایشگاه با کیفیت و در سطح هنری بالایی قرار دارند. به طور مثال در برخی رشته‌ها مثل عکس یا کاریکاتور شاهد آثار خوبی بودم مخصوصاً در بخش عکس و تصاویری که بانوان با موضوع زن ایرانی ثبت کرده بودند.

طراح سیمرغ جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افزود: پیش از این در خصوص گرافیک و خصوصا پوستر در کشور بسیار نگران و مأیوس بودم و گرافیک شلخته و سطح نازل و بی کیفیت بسیاری از تبلیغات شهری از بقالی ها گرفته تا بیلبوردهای شهری مرا به طور کلی نگران کرده بود، اما با دیدن آثار جوانان گرافیست و طراحان حاضر در نمایشگاه به جرأت می‌توانم بگویم که باید در افکارم تجدید نظر جدی انجام دهم، چرا که آثار باکیفیت و جذابی را خصوصا در بخش پوستر این نمایشگاه شاهد بودم.

 

 

وی همچنین با انتقاد از شرایط گرافیک پوسترهای سینمایی کشور گفت: در بحث پوسترهای سینمایی کشور و به طور کلی تبلیغات فیلم‌ها متاسفانه دچار پسرفت هستیم که این موضوع به نظرمن دو عامل اصلی دارد، یکی مفاهیم سخیف و مبتذل فیلم‌ها که در پوستر این فیلم ها هم به وضوح شاهداین مورد هستیم و عامل دیگر کج‌سلیقگی طراحان پوستر فیلم‌ها هستیم که این دو عامل باعث اصلی رکود و پسرفت کاملا مشهود گرافیک پوسترهای سینمای کشور است. هر چند که خوشبختانه من با دیدن آثار جوانان حاضر در این جشنواره بسیار امیدوارشدم که این نسل جدید مستعد بتواند با هدایت درست در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد و آینده هنر و گرافیک ایران را تعالی ببخشد.

حقیقی درباره طراحی منحصر به فرد و خاص نمایشگاه پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت نیز گفت: با دیدن فضای بدیع و خلاقانه این نمایشگاه به وجد آمدم، چراکه با ساده‌ترین مصالح به شیوه‌ای کاملاً نو و بدیع پیام اصلی و مضمون نهفته در نمایشگاه به بازدیدکننده القا می‌شود. چرخش درست و فضای مناسب این نمایشگاه به بازدیدکننده این امکان را می‌دهد که به راحتی در فضاهای اختصاصی بخش‌های نمایشگاه بچرخد و از نزدیک جزییات کارها را با نورپردازی مناسب ببیند. تمامی این موارد جزء فاکتورهایی است که یک نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی باید دارا باشد و خوشحالم که با حضور در این نمایشگاه از نزدیک شاهد فعالیت‌های برگزارکنندگان جشنواره و اکران مناسب آثار این جشنواره موضوعی بودم.

 

 

نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت تا ۲۴ بهمن ماه در سالن شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان و هنردوستان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول