اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پهپادها پروازهای فرودگاه بین المللی نیوآرک آمریکا را مختل کردند

افزایش استفاده از پهپادها مشکلات فراوانی را برای برخی صنایع و مشاغل به وجود آورده است که یکی از آنها صنعت هواپیمایی است.

پهپادها پروازهای فرودگاه بین المللی نیوآرک آمریکا را مختل کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، روز گذشته پرواز یک پهپاد در نزدیکی فرودگاه نیوآرک کل پروازهای این فرودگاه بین المللی را در کشور آمریکا مختل کرد.

این پهپاد در حدود ساعت 5 بعداز ظهر در ارتفاع هزار متری فرودگاه به پرواز درآمد و موجب شد پروازهای ورودی به فرودگاه مجبور شوند برای مدتی در اطراف فرودگاه منتظر باقی بمانند. همچنین پرواز تمامی هواپیماها نیز برای مدتی به حالت تعلیق درآمد.

فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک فرودگاهی در شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی در کشور آمریکاست. قرار داشتن این فرودگاه در محدودهٔ کلان‌شهر نیویورک باعث جذابیت آن برای پروازهای داخلی و بین‌المللی است. کُد یاتای این فرودگاه EWR است. این فرودگاه یکی از مراکز اصلی عملیاتی شرکت هواپیمایی کانتیننتال است.

حضور این پهپاد در مجموع موجب تاخیر 16 تا 30 دقیقه ای در انجام پروازهای مختلف شد. این اولین بار نیست که پهپادها پروازهای فرودگاه های مهم را مختل می کنند. پیش از این حوادث مشابهی در فرودگاه هایی مانند هیتروی لندن و گتویک انگلیس نیز رخ داده است.

بر اساس قوانین آمریکا پهپادها حق ندارند بیش از 8 کیلومتر به فرودگاه های این کشور نزدیک شوند، اما این قانون در مواردی نقض می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول