اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال ورود ارتش انگلیس، با ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز فرودگاه «گاتویک»

با گذشت بیش از 24 ساعت از بسته شدن باند یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپا، ارتش انگلیس برای مقابله با پهپادهایی که از چهارشنبه شب بر فراز فرودگاه «گاتویک» به پرواز درآمده‌اند، وارد عمل شده است.

احتمال ورود ارتش انگلیس، با ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز فرودگاه «گاتویک»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از یک شبانه‌روز از توقف پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه «گاتویک» لندن، مقام‌های انگلیسی می‌گویند هنوز نتوانسته‌اند برای توقف پرواز پهپادهای ناشناسی که از چهارشنبه شب بر فراز این فرودگاه ظاهر شده‌اند، کاری کنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، در حالی که مقام‌های فرودگاه پیش از این گزینه هدف قرار دادن پهپادها را به دلیل خطرات امنیتی رد کرده بودند، اما با طولانی شدن اختلال در پروازها و سرگردانی بیش از ۱۱۰۰۰۰ مسافر، اکنون از ارتش خواسته‌اند که برای حل این مشکل مداخله کند.

 

ویدئوهایی که از این فرودگاه منتشر شده، نشان می‌دهد که دستکم دو پهپاد بزرگ در حال پرواز بر فراز باند فرودگاه هستند. هنوز هویت این پهپادها مشخص نشده و معلوم نیست چه کسانی کنترل آن‌ها را به دست دارند.

 

پلیس انگلیس می‌گوید اعتقاد دارد که پرواز این پهپادها اقدامی عمدی با هدف ایجاد اختلال در فعالیت فرودگاه است، اما تصور نمی‌کند که انگیزه‌های تروریستی پشت این اقدام وجود داشته باشد.

«لیز سوگ» معاون وزیر حمل و نقل در امور هوانوردی انگلیس در مورد پرواز این پهپادها در محوطه فرودگاه، به روزنامه «گاردین» گفته است: «کسانی که این پهپادها را به پرواز درآورده‌اند، قطعا دارند کاری غیرقانونی انجام می‌دهند. ما امسال قوانین را تغییر دادیم و به پرواز درآوردن پهپاد در فاصله کمتر از یک کیلومتری و ارتفاع بیش از ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر) را ممنوع کردیم. بنابراین، کسانی که دارند این پهپادها را کنترل می‌کنند، دارند کاری غیرقانونی می‌کنند. به خطر انداختن یک هواپیما، مجازاتی برابر پنج سال حبس یا جریمه نقدی نامحدودی خواهد داشت.»

فرودگاه گاتویک که در حومه جنوبی پایتخت انگلیس واقع شده، شلوغ‌ترین فرودگاه تک‌باند جهان و یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپاست. پرواز پهپادها در این فرودگاه در شبانه‌روز گذشته به لغو بیش از ۷۵۰ پرواز منجر شده است. عصر پنج‌شنبه باند فرودگاه باز شد، اما تنها ۴۵ دقیقه بعد با مشاهده مجدد یکی از پهپادها، پروازها بار دیگر متوقف شد.

 

 

«کریس وودروف» از مدیران فرودگاه گاتویک با بیان اینکه پرواز این پهپادها به معضلی برای فرودگاه بدل شده، از مسافران خواسته تا اطلاع بعدی به فرودگاه مراجعه نکنند. برخی از مسافرانی هم که پروازهایشان لغو شده، می‌گویند مسئولان فرودگاه چمدان‌هایشان را پس داده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند به خانه بازگردند.

 

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول