اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در اردیبهشت سال آینده

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در اردیبهشت‌ماه سال 98 خبر داد.

تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در اردیبهشت سال آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش در گردهمایی انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان مازندران، با بیان اینکه مفهوم مشارکت یک فرهنگ است که باید عمومی شود، اظهار کرد: مشارکت مردم در آموزش‌ و پرورش بستر اساسی حل بسیاری از مشکلات است و یکی از آسیب‌های حوزه مشارکت خود مدیران هستند که با لایه‌های سخت، مانع از مشارکت مردم می‌شوند؛ مردم آماده هرگونه مشارکتی هستند و این ما هستیم که باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم و باید تلاش کنیم این لایه را بشکنیم و با مشارکت دادن هر چه بیشتر خانواده‌ها از معضلات موجود بکاهیم.

وی سرمایه انسانی را مهم‌ترین بستر مشارکت خانواده‌ها دانست و گفت: اندیشه‌هایی هستند که می‌توانند تحول ایجاد کنند ولی تا آدم‌ها تغییر نکنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ در همین راستا در تعلیم و تربیت نقش اساسی و بستر اصلی بر عهده خانواده‌هاست و وقتی از مشارکت حرف می‌زنیم نباید به یک مشارکت تزئینی قناعت کنیم.

عباسپور با اشاره به قواعد تشکیل انجمن اولیا در مدارس تصریح کرد: مدارسی که بیش از 10 دانش‌آموز دارند، باید انجمن اولیا داشته باشند؛ در کل کشور 97 هزار مدرسه انجمن اولیا دارند و حدود 700 هزار نفر عضو شوراهای انجمن اولیا و مربیان در کل کشور هستند.

وی از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در سال 98 خبر داده و گفت: شورای عالی انجمن اولیا و مربیان برای سیاست‌گذاری کلان تعلیم و تربیت کشور باید تشکیل شود که انتخابات آن در اردیبهشت‌ماه سال 98 برگزار خواهد شد و 13 نفر از کل کشور به‌عنوان اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان به بحث آموزش خانواده نیز اشاره‌ کرد و گفت: 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور داریم که امسال محوریت آموزش خانواده را بر اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیوند خانه و مدرسه قرار داده‌ایم؛ در مقطع پیش‌دبستانی آموزش خانواده یک الزام است و خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی باید دوره 16 ساعته را گذرانده و گواهی آموزش خانواده ارائه کنند.

عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر پوشش آموزش خانواده در تمامی مقاطع به‌جز مقطع پیش‌دبستانی حدود 50 درصد است، خاطرنشان کرد: برای مدرسان آموزش خانواده 3 مرحله شرکت در آزمون، مصاحبه حضوری و شرکت در دوره آموزشی را در نظر گرفته‌ایم؛ برای شرکت در آزمون نیز 4 عنوان کتاب به مدرسان معرفی می‌شود.

وی در خصوص سرویس مدارس، فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین عامل دانست و اظهار کرد: باید این فرهنگ هر چه بیشتر در خانواده‌ها نهادینه شود که از سرویس‌های رسمی استفاده کنند؛ حوادثی که رخ می‌دهد در زمینه آزادبرهاست و بر اساس قانون، مدرسه نمی‌تواند با آزادبرها قرارداد ببندد و باید حتماً تحت نظارت شرکت‌های قانونی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول