اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان:

اساسنامه انجمن اولیا و مربیان تصویب شد/ تأسیس ۱۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان گفت: اساسنامه انجمن اولیا و مربیان با رویکرد تشکل غیر دولتی تصویب شد.

اساسنامه انجمن اولیا و مربیان تصویب شد/ تأسیس ۱۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران برگزار شد.

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: معتقدم اصلی‌ترین سرمایه مدرسه، خانواده‌ها هستند و رابطه بین اولیا و مدرسه بر مبنای اعتمادسازی است.

وی ادامه داد: مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه حق آنهاست و تلاش داریم موانع فعالیت خانواده‌ها در فعالیت در مدرسه را بر داریم.

عباسپور گفت: انجمن اولیا و مربیان، حلقه وصل خانه و مدرسه محسوب می‌شود و ما موظفیم انتخابات انجمن اولیا و مربیان را از حالت صوری خارج کنیم و خانواده‌ها در برنامه‌ها از ستاد تا اجرا سهیم باشند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان به فعالیت‌های دفتر انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان با رویکرد تشکل غیردولتی، اصلاح دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزی از طریق کارگروه ماده ۱۹ حمل و نقل دانش آموزی و ابلاغ آن به استان‌های کشور از نمونه فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری آزمون جذب و انتخاب مدرس آموزش خانواده به صورت کشوری و برگزاری دوره آموزشی برای برگزیدگان آن به تعداد ۱۳۷۰ نفر به صورت استانی و صدور گواهینامه مدرسی،  برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرس در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری قوه قضائیه و کشور و تدوین، تنظیم و ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده برای سال تحصیلی جدید از دیگر اقدامات است.

عباسپور از تأسیس ۱۹ مرکز جدید راهنمایی و مشاوره خانواده در مناطق کشور جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمان خانواده‌های دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: ماهنامه تخصصی پیوند اولیا و مربیان برای دانش افزایی و آگاهی انجمن اولیا و مربیان در راستای استحکام بنیان خانواده و تربیت فرزند به تیراژ ۳۵۰ هزار جلد در هر ماه چاپ می‌شود.

وی از تولید و چاپ ۹ عنوان کتاب جدید برای اولیا و مربیان با موضوع تقویت بنیان خانواده و تربیت فرزندان خبر داد و افزود: برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس ویژه منتخبین از مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور با موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برگزاری نشست‌های تخصصی با منتخبین از مدرسان آموزش خانواده استان های کشور از دیگر فعالیت‌های اداره کل انجمن اولیا و مربیان است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: ابلاغ بخشنامه مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال جهت مراقبت از سلامتی کودکان و نوجوانان، ایجاد تفاهم‌نامه با مرکز امور زنان و خانواده برای آموزش مدرسان آموزش خانواده در ۱۲ استان کشور، تدوین بخشنامه اجرای کلاس آموزش خانواده با مدرسان مورد تأیید انجمن اولیا و مربیان، تصویب و اجرای طرح های پژوهشی پیرامون مسائل انجمن اولیا مربیان و طراحی سامانه نرم‌افزاری مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را انجام دادیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول