اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رضیان در تذکر شفاهی:

دولت و مجلس فکری برای افزایش مراجعات مستضعفان به کمیته امداد و بهزیستی کنند

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و فشار بر فقرا و مستضعفان، گفت: متأسفانه میزان مراجعان به کمیته امداد و بهزیستی زیاد شده و بهتر است مجلس و دولت برای تحت پوشش قرار دادن حداکثری این افراد فکری کنند.

دولت و مجلس فکری برای افزایش مراجعات مستضعفان به کمیته امداد و بهزیستی کنند

به گزراش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس، گفت: وضعیت معیشتی نابسامان بازنشستگان و مشکلات عدیده این زحمتکشان کشور افزایش یافته است. این در حالی است که حقوق فعلی آنها امکان زندگی شرافتمندانه را برایشان سخت کرده است لذا ضروری است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طبق برنامه ششم توسعه برای سال 98 اجرایی شود و در زمینه همسان‌سازی این حقوق‌ها کاری عاجل صورت گیرد. 

وی افزود: باید در لایحه بودجه سال 98 توجه ویژه‌ای برای قشر بازنشسته داشته باشیم.

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی و افزایش قیمت‌ها بسیاری از خانواده‌ها و جوانان در موضوع ساماندهی ازدواج و تهیه جهیزیه خانواده‌ها برای فرزندانشان که در شرف ازدواج هستند و یا نامزد کرده‌اند دچار سختی شده و مشکل دارند. ضمن اینکه لازم است دولت فکر اساسی برای این خانواده‌ها کرده و پیشنهادی را در لایحه بودجه سال آینده آورده و یا لایحه و پیشنهاد جدیدی را مطرح کند تا مشکلات تهیه جهیزیه برای این افراد در شرایط سخت فعلی را به خانه ملت ارائه دهد.

رضیان تصریح کرد: آمار بسیار بالایی از افراد فقیر و مستضعف در کشور وجود دارد که فشارهای اقتصادی اخیر یکی از این دلایل است و مراجعات به کمیته امداد و سازمان بهزیستی با توجه به وضعیت فعلی افزایش یافته است.

وی گفت: میزان کسانی که برای ثبت‌نام به کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کرده‌اند نشان‌دهنده آن است که باید دولت در این جهت فکری کرده و به صورت اضطراری در مجلس در خصوص افزایش بودجه کمیته امداد و بهزیستی اقدامی انجام دهیم و رقمی را برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد در نظر بگیریم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی همچنین به وزارت صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: متأسفانه افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های خدمات منجر به رها شدن بازار شده است و نیاز به ورود این وزارتخانه به این موضوع است و مانع از اقدام افرادی که بنا بر دلخواه خود قیمت‌ها را افزایش داده و موجب نارضایتی مردم می‌شود، شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول