اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بابایی صالح در تذکر شفاهی:

حقوق زیر 6 میلیون در شرایط فعلی اقتصادی یعنی زیر خط فقر

نماینده مردم بوئین‌زهرا با بیان اینکه قبلا ملاک خط فقر دریافت حقوق زیر 3 میلیون بود اما این وضعیت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور تغییر کرده است، گفت: خط فقر هم اکنون به حقوق‌هی زیر 6میلیون رسیده است.

حقوق زیر 6 میلیون در شرایط فعلی اقتصادی یعنی زیر خط فقر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح‌الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به دولت گفت: حق و حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و لزوم همسان‌سازی حقوق‌های آنها بسیار اهمیت دارد چرا که با توجه به نوسانات قیمت‌ها و افزایش آن و همچنین افزایش قیمت ارز در گذشته دریافت کنندگان حقوق 3 میلیون زیر خط فقر بودند که هم اکنون با توجه به شرایط داخلی کشور دریافت‌کنندگان حقوق زیر 6 میلیون زیر خط فقر هستند که امیدوارم نمایندگان مجلس و دولت در این زمینه اقدامت لازم را انجام دهند. 

وی در تذکر دیگری به دولت افزود: ضریب بازنشستگی مالیاتی کمتر از 25 درصد به استان قزوین باید اجرایی شود چرا که این استان در زمره استان‌های برتر درباره درآمدهای مالیاتی کشور است و این تخصیص موضوع ظلم به مردم قزوین و صنعت، کشاورزی و گردشگری این ا ستان است.

 نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری به محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و تصریح مرد: این وزارتخانه درخصوص اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان باید اقدام عاجلی را انجام دهد چرا که آموزش و پرورش مهدعلم آموزی بوده و معلمان در کلاس‌ها ادامه تحصیل را توصیه می‌کنند. ضمن اینکه از طرف دیگر دولت و آموزش و پرورش اعمال مدارک تحصیلی بالاتر را در نظر نمی‌‌گیرند

وی گفت: بسیاری از معلمان ارتقاء مدارک تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی و با هزینه‌های شخصی انجام دادند امیدوارم وزارت آموزش و پرورش و معاون رئیس‌جمهور در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول