اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبرداد

اشتغالزایی در ۲۳۰۰ روستای کشور

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه طرح آسمان در ۱۷ استان آغاز و در ۷۷ شهرستان آغاز شده، گفت: امروز این طرح به ۱۲۲ شهرستان رسیده و در بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و در مناطق محروم با وسعت بالا آغاز شده است.

اشتغالزایی در  ۲۳۰۰ روستای کشور

سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه مراسم افتتاح اولین پروژه طرح آسمان بنیاد برکت در شهر بومهن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص مزایای این طرح، اظهار داشت: امروز طرح آسمان را در شهر بومهن به‌عنوان اولین پروژه این طرح افتتاح کردیم که آغاز این طرح چهار مزیت را در پی دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: ابتدا اینکه کارآفرین ما جزو خانواده معظم شهدا هستند که این برای ما ارزش بسیار بالایی دارد که خانواده شهید ما وارد کسب‌وکار شده است.

وی افزود: دومین مزیت به‌کارگیری نیروی انسانی است که با سرمایه اندک ۱۵ میلیون تومانی برای هر نفر توانسته زمینه اشتغال را فراهم کند.

سیدهاشمی ادامه داد: در این کارگاه ۱۵ نفر خواهر مشغول به کار شدند که هزینه تولید اشتغال برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان است که این کار را ارزشمند می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ادامه داد: مزیت سوم، کسب‌وکاری است که نیاز امروز جامعه ما بوده و در سالی که حمایت از کالاهای ایرانی جزء شعارها و فرموده مقام معظم رهبری نامگذاری شده این کار به تولید داخلی و حمایت از آن کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مزیت چهارم که مهم‌ترین است، این است که ما توانستیم در یک کارگاه کوچک کار را به‌صورت اشتغال و تولید اندک آغاز و به اقدامی بزرگ دست پیدا کنیم و در آینده زمینه کاری بزرگی را در پیش داریم.

سیدهاشمی تصریح کرد: امروز با یک چرخ‌خیاطی دستی و پایی می‌توانیم کار را به‌پیش ببریم اما در آینده باید خود را با تکنولوژی‌های روز تجهیز کنیم تا بتوانیم تولید انبوه، متنوع و سلایق مردم را در تولیدات و عرضه خود اعمال کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار کرد: قطعاً این کارگاه در صورت تحقق این امر و تجهیز تکنولوژی روز پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود و در آینده بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در این کارگاه مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: زمینه‌ای برای اشتغال این تعداد نیز وجود دارد چراکه همین کارگاه روز اول با چهار نفر شروع به کار و ظرف کمتر از ۶ ماه به ۱۵ نفر رسیده است.

سیدهاشمی ادامه داد: امیدوارم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، کارآفرین این کارگاه که خواهر شهید هستند را حمایت کرده و بتوانیم به توسعه این کارگاه کمک کنیم و سال آینده شاهد رشد بیش از ۳ تا ۴ برابری نیروی انسانی حال حاضر این کارگاه باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اضافه کرد: ما در تأمین مواد اولیه ازجمله نخ و پارچه به این کارگاه‌ها و در مرحله بعدی به ارائه و عرضه تولیدات این کارگاه به بازار مصرف و متصل کردن آن‌ها به بازار کمک می‌کنیم تا در این طرح از حمایت از ابتدا تا انتها را بنیاد برکت تحت عنوان طرح آسمان در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین کارآفرینان دو ابزار مهم را در اختیار دارند به همین دلیل منتظر توسعه این کارگاه و اشتغالزایی برای افراد بیشتر هستیم.

سیدهاشمی با بیان اینکه این طرح در ۱۷ استان آغاز و در ۷۷ شهرستان آغاز شده، اظهار کرد: امروز این طرح به ۱۲۲ شهرستان رسیده و در بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و در مناطق محروم با وسعت و همتی بالا آغاز شده است.

وی بیان داشت: این طرح در مناطق محروم آغاز شده و بنابر تقاضای کارآفرینان و میزان سرمایه آورده آنان که در این طرح‌ها ارائه می‌دهند انتخاب شده و کار پیش می‌رود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول