اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مديركل دفتر آموزش دبستانی در گفت‌وگو با فارس:

طرح «بازی و یادگیری» برای اولیای دانش‌آموزان هزینه ندارد

مديركل دفتر آموزش دبستانی با بیان اینکه طرح «بازی و یادگیری» برای اولیای دانش‌آموزان هزینه ندارد، گفت: در این طرح به ساعات درسی دانش‌آموزان اضافه نمی‌شود.

طرح «بازی و یادگیری» برای اولیای دانش‌آموزان هزینه ندارد

مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره طرح «بازی و یادگیری» اظهار کرد: برای اجرای هر برنامه‌ای، وظیفه داریم که ابتدا شرایط و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم و برنامه «بازی و یادگیری» هم از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در این طرح، حتماً به یک اتاق در مدرسه نیاز است و این اتاق باید از وسایل و تجهیزات لازم برخوردار باشد و ایمنی لازم را داشته باشد و باید برای این اتاق اسباب‌بازی‌های مناسبی را که حداقل دانش‌آموزان یک کلاس را تحت پوشش قرار دهد، فراهم کنیم و همچنین به بازآموزی معلمان نیاز داریم که متناسب با این برنامه، معلمان آمادگی بیشتری را به دست آورند؛ از سوی دیگر اولیای دانش‌آموزان نیز باید ابعاد قضیه را بدانند و با اجرای آن همراهی کنند.

شکوهی درباره دامنه اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه معتقدیم باید همه بچه‌ها از شرایط مناسب یادگیری برخوردار باشند و از سوی دیگر معتقدیم بازی بستر مناسبی برای یادگیری بچه‌هاست باید برای همه این شرایط فراهم شود پس ما در مرحله اول 10 استان برخوردار، نیمه برخوردار و غیربرخوردار را انتخاب کردیم که شامل شهر تهران، خراسان رضوی، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان است و همچنین تأکید شد که دانش‌آموزان دخترانه و پسرانه از مدارس دولتی و غیردولتی شهری و «روستایی با مدیریت مستقل» در طرح حضور داشته باشند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح بازی و یادگیری برای خانواده‌ها هزینه‌بر است؟»، اظهار کرد: ما در این برنامه پیش‌بینی کردیم اسباب‌بازی‌ها را آموزش و پرورش تهیه کند البته مدیر مدرسه می‌تواند از خیرین و کسانی که آمادگی کمک دارند، استفاده کند ولی اصلاً برای اولیای دانش‌آموزان هزینه ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی با بیان اینکه این طرح در ایام دهه فجر رونمایی می‌شود، تصریح کرد: در این طرح به ساعات درسی دانش‌آموزان اضافه نمی‌شود و برنامه درسی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که آموزش برخی از دروس در اتاق بازی صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول