اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

در جلسه هم‌اندیشی طرح «بازی و یادگیری» عنوان شد

حکیم‌زاده: قرار نیست دانش‌‌آموزان اسباب‌بازی به مدرسه بیاورند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «بازی و یادگیری» معنایش این نیست که بچه‌ها اسباب‌بازی به مدرسه بیاورند و آنوقت ارزش، ضد ارزش می‌شود.

حکیم‌زاده: قرار نیست دانش‌‌آموزان اسباب‌بازی به مدرسه بیاورند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر «بازی و یادگیری» نوآموزان و دانش‌‌آموزان و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در دبستان محدثه تهران برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع‌بندی این جلسه اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم با شتاب‌زدگی عمل کنیم و برای همین این جلسه نقد و بررسی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در ۱۰۰ مدرسه ۱۰ استان اجرا می‌شود و مدرسه از هر دو جنس دختر و پسر است و همچنین داوطلبانه است و می‌خواهیم گام به گام شروع کنیم.

حکیم‌زاده افزود:  به هیچ وجه دنبال انحصار ایده، مؤسسه و طرح نیستیم و هر کس بخواهد کمک کند، استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این طرح معنایش این نیست که بچه‌ها اسباب‌بازی به مدرسه بیاورند چرا که باعث می‌شود که کسی که اسباب‌بازی گران‌تر و دیگری ارزان‌تر داشته باشد به مدرسه ‌آورد و آنوقت ارزش، ضد ارزش می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی مدارس به دانش‌‌آموزان گفتند یک روز اسباب‌بازی بیاورید  و محلی برای رقابت و تحقیر بچه‌هایی شده است که اسباب‌بازی ندارند.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح «بازی و یادگیری»، پژوهش و مطالعات تطبیقی انجام شده است و همچنین روی همین موضوع در کشور نروژ کار شده است.

حکیم‌زاده گفت: تا صحبت از طرح می‌شود می‌گویند طرح خوب است اما زیرساخت‌ها آماده نیست باید نگرش سنتی «نمی‌شود» عوض شود و نگاه سرمایه‌گذاری جایگزین نگاه هزینه‌‌ای شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول