اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

محسن هاشمی در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی:

اولویت جدی جامعه دانشگاهی خوابگاه دانشجویان است/ روحانی از ابتدا شاهد حمایت‌های موشکی پدرم بود

رئیس شورای شهر در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی گفت: امروز مهم‌ترین موضوع در کشور آسیب‌های اجتماعی است که در مقابل اولویت جدی جامعه دانشگاهی نیز خوابگاه دانشجویان است.

 اولویت جدی جامعه دانشگاهی خوابگاه دانشجویان است/ روحانی از ابتدا شاهد حمایت‌های موشکی پدرم بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:‌ مهم‌ترین رکن در اسلام بهتر کردن زندگی مردم است، در واقع اولویت اول دین رفع نیازهای واقعی مردم است .

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ اگر نگاهی به صدر اسلام کنیم ، زمانی که حضرت محمد(ص) به مدینه آمدند همه مسلمانان همه دارایی خود را هزینه کردند و به مدینه آمدند و با امکانات موجود مسجد بنا کردند و اولویت را برای افرادی که از دیگر شهرها می‌آمدند می‌گذاشتند.

وی افزود: امروز مهم‌ترین موضوع در کشور آسیب‌های اجتماعی است که در مقابل اولویت جدی جامعه دانشگاهی نیز خوابگاه دانشجویان است که خیرین در این زمینه فعال شده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: برای پیشرفت در کشور باید به مقوله توسعه اقتصادی توجه کرد. در اقتصاد بخش خیریه بسیار مهم است چرا که بسیاری از خیرین چه پنهان و چه آشکار کمک‌هایی در اختیار مردم قرار می‌دهند که باعث بهبود وضعیت معیشت و رفع مشکلات مردم می‌شود. 

وی به ساخت ماهواره در دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد وگفت: در همه عملیات‌های تحقیقاتی مشکلات زیادی وجود دارد پس نباید کار را  با شکست اول رها کرد و باید فعالیت مجدد ماهواره آغاز شود.

هاشمی ادامه داد: سابقه ساخت ماهواره در ایران زیاد است. در دولت سازندگی برای پرتاب موشک آرین کشورهایی مانند چین و آلمان ۴۰۰ میلیون دلار پول درخواست کرده بودند.

وی  در یایان پیرامون حرف و حدیث‌هایی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر موشکی ایران گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما در کشور ایران ۱۵ تا ۲۰ هزار شهید موشکی داریم این درحالی است که فعالیت تحقیقاتی موشکی ایران از سال ۱۳۶۳ در ایران آغاز شده بود. در جنگ ایران و عراق ۴۵۰ موشک به شهرهای ایران مانند اصفهان زده شد. درواقع در سال ۱۳۶۶ دو موشک به نام‌های الحسین و العباس با برد ۸۰۰ کیلومتر شهرهای مرکزی ایران را مورد هدف قرار می‌داد.

وی اضافه کرد: در دهه ۶۰، در پنج محل فعالیت‌های موشکی ایران انجام می‌شد که می‌توان به جهاد سازندگی، صنایع‌‌ پارچین‌، مرکز تحقیقات صنایع دفاع‌، نیروی زمینی سپاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و وزارت دفاع اشاره کرد که موشک‌هایی مانند زلزال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید می‌شد که قرار بود هر کدام از این محل‌ها تولیداتشان به مرحله نهایی برسد، نام موشک تولیدشده را شهاب گذاشته و استفاده شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته باید به این نکته اشاره کرد که در آن زمان موشک‌های ضد تانک ساخته شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

محسن هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: آن موقع که آقای روحانی معاون فرمانده خاتم‌الانبیاء بود، از نزدیک شاهد فعالیت‌های موشکی و حمایت‌های پدرم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شاهد بودند که به واسطه همین در هفته گذشته رئیس‌جمهور پدرم را به عنوان پدر موشکی ایران نام برد. این درحالی است که نباید برخی از افراد از این حرف رئیس‌جمهور ناراحت شوند و قرار نیست بگوییم شهدای موشکی و هسته‌ای در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای دخیل نبوده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: بودجه پژوهشی شورای شهر ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید این مبلغ در ۲۲ منطقه شهر تهران هزینه شود. البته ما می‌توانیم این بودجه را با دانشگاه هزینه کنیم، به طوری که در کمک به دانشگاه در بعد زمین برای ساخت خوابگاه می‌تواند شهرداری را در کنار دانشگاه قرار بدهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول