اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

صالحی در مراسم معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دوره چهارم شورای عالی انقلاب فرهنگی که با مدیریت جدید انجام می‌شود دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است.

دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در تالار اندیشه حوزه هنری گفت: ما در شورای انقلاب فرهنگی نیاز داریم تصویرسازی جامع از مسیر آینده خود پیدا کنیم، چراکه در حوزه علم و فرهنگ و آموزش و پرورش هنوز همه اهداف محقق نشده است.

صالحی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی سه دوره خوب را پشت سر گذاشته است که دوره اول باتوجه به اتفاقات اوایل انقلاب دوره نهادسازی در حوزه علم و فرهنگ بود که با تشکیل شورا موسسات به تناسب نیاز به وجود آمدند؛ دوره دوم دوره تنظیم مقررات و سیاست‌ها بود که البته به تناسب نیاز مقطعی تدوین شد، اما دوره سوم ادامه رویکردهای قبلی بود که سندهای مختلف مانند سند علوم و فناوری سلول بنیادی یا سند گیاهان دارویی در آن تدوین شد و این در حالی است که در دوره مدیریت مخبر دزفولی که دوره سوم و ۱۲ساله بود هم افزایی نگاه ها و تصویب و مراحل اجرایی و مصوبات انجام شد.

وی تصریح کرد: دوره چهارم شورای انقلاب فرهنگی که با مدیریت جدید انجام می‌شود دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است که خوشبختانه فضای مجازی حوزه تخصصی او بوده و آینده خوبی در شورا خواهیم داشت.

صالحی ادامه داد: در دوره چهارم، یادگیری رسمی جای خود را به یادگیری غیر رسمی می‌دهد؛ از طرفی مطالعات بین‌المللی و جهانی و تجربه علمی و مهارتی مدیر جدید باعت تغییر معادلات علم و فرهنگ در مسیر آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول