اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فارس من|مدیرعامل سازمان هدفمندی:

پاسخ به دو پرسش متداول درباره یارانه‌ها/ مطالبات «فارس من» را منظم پاسخ خواهیم داد

معاون سازمان هدفمند سازی یارانه معتقد است، ثبت نام جدید متقاضیان یارانه بگیر نیاز به تصویب دولت یا مجلس دارد. یارانه بگیران می‌توانند هر گونه تغییر را در دفاتر پلیس + ۱۰ انجام دهند.

پاسخ به دو پرسش متداول درباره یارانه‌ها/ مطالبات «فارس من» را منظم پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری در سامانه «فارس من» مطالبات و سوالات متعددی در مورد یارانه نقدی خانوار مطرح کردند، یکی از این سوالات رایج مربوط به ثبت‌نام جدید و یا نحوه جداسازی یارانه خانوارهای جدید بود. در این باره با اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و عارفیان معاون وی گفت‌وگو کردیم. 

در وهله اول خبرنگار ما توضیحی در مورد سامانه « فارس من» ارائه کرد که با رویکرد مثبت مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها روبرو شد.

وی در مورد نحوه همکاری برای شفاف شدن مباحث یارانه‌ای و پاسخ به سوالات متداول متقاضیان گفت: می‌توانیم به صورت هفتگی یا ماهانه سوالات و مباحث را به ما بدهید تا پاسخ آن داده شود.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در مورد ثبت نام جدید یارانه‌بگیران عنوان کرد:‌ ثبت نام جدید در قانون بودجه سال ۹۶ وجود داشت، اما در بودجه 97 وجود ندارد. طبق آمار مرکز آمار 81 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت داریم که از این میزان به 77 میلیون و 300 هزار نفر یارانه می‌دهیم که ماهانه نیز افزایش می‌یابد. اگر سامانه باز شود همه یارانه می‌خواهند، یعنی از طریق ثبت‌نام فایده ندارد، بلکه از طریق حذف و اضافه باید پیگیری صورت بگیرد.

در ادامه عارفیان معاون سازمان هدفمند سازی در مورد هرگونه تغییر در وضعیت یارانه نقدی خانوار گفت: از تاریخ 90.4.25 قراردادی برای تغییرات یارانه منعقد شده و 1100 دفتر پلیس + ۱۰ در سراسر کشور اصلاحات و تغییرات مربوط به یارانه نقدی خانوار را ثبت می‌کنند.

وی افزود: طبق آمارها به طور متوسط سالانه 3 میلیون تغییر در خانوار انجام می‌شود که روزانه 8 هزار مورد در سراسر کشور است. 20 میلیون رکورد اطلاعاتی تغییرات در سامانه رفاهی ثبت شده است. 

عارفیان نیز در مورد ثبت‌نام جدید متقاضیان یارانه بگیر معتقد است: برای ثبت‌نام جدید نیازمند مصوبه یا قانون از سوی دولت یا مجلس هستیم تا بتوان افرادی که خواهان دریافت یارانه به هر دلیلی هستند، ثبت‌نام و راستی‌آزمایی شوند تا پس از آن بتوانند یارانه دریافت کنند. 

معاون سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این سوال که اگر زوج جوانی قصد جداکردن یارانه داشته باشند و سرپرست (مرد) یارانه خانواده‌‌اش جدا شده و تشکیل خانواده جدید داده است آیا یارانه به سرپرست جدید تعلق می‌گیرد، گفت: طبق ماده 7 آیین‌نامه اجرایی که وضعیت درامد خانوار را تعیین می‌کند، در خانواده اگر پدر یا مجموع درآمد خانوار بیش از مبنای درنظر گرفته شده باشد، یارانه حذف می‌شود و این حذف شامل تمامی اعضای خانواده خواهد بود، نه فقط سرپرست بنابراین سرپرست جدید نیز مشمول دریافت یارانه نمی‌شود. 

عارفیان افزود: این فرد که اکنون تشکیل خانواده جدید داده برای دریافت یارانه باید منتظر ثبت ‌نام جدید باشد که از طریق دولت و مجلس اجازه آن داده خواهد شد. 

وی تاکید کرد: به خانواده از سه طریق یارانه تعلق نمی‌گیرد 1- یا پدر در سال 93 ثبت‌نام نکرده 2- یا حذف شده است 3- انصراف داده باشد، اگر یکی از این سه اتفاق افتاده باشد تمامی اعضای خانواده یارانه دریافت نمی‌کنند. 

معاون سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا همسر (زن) خانوار جدید یارانه دریافت خواهد کرد، گفت: اگر تا پیش از جداسازی خانواده این فرد یارانه دریافت کرده باشد با جداسازی خانواده نیز می‌تواند یارانه دریافت کند و مشکلی وجود ندارد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول