اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پرداخت ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها از منابع عمومی بودجه در سال ۹۶

سال ۹۶ برای پرداخت یارانه‌ها بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان از منابع عمومی بودجه استفاده شد و ۳۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هم از محل واریزی شرکت ها بود.

پرداخت ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها از منابع عمومی بودجه در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق بند «ب» تبصره ماده ۳۹ قانون برنامه ششم دولت مکلف است دریافت‌ها و پرداخت‌های قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را در جدول جداگانه همراه با بودجه به مجلس ارائه کند که از سال ۹۶ این اتفاق رخ داده است.

در یک گزارش رسمی با اشاره به متن حکم تبصره ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه آمده است:‌ به منظور ایجاد شفافیت در اجرای قانون، دولت مکلف است دریافت‌ها و پرداخت‌های مرتبط با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را در جدول جداگانه‌ای حاوی اقلام زیر همراه با بودجه‌های سنواتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند:

1- کل دریافتی‌های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها؛

2- مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با آن؛

3- سهم شرکت‌های تولید و توزیع کننده انرژی به تفکیک هر شرکت؛

4- سهم سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به منظور اختصاص به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، کمک به بخش سلامت و حمایت از تولید و اشتغال از طریق تامین اعتباارت مربوط به اجرای قانون اصلاح  الگوی مصرف انرژی مصوب 1389/12/4 و قانون توسعه و حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت مصوب 1386/9/18 

گزارش خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد این بند نشان می‌دهد از محل واریزی شرکت‌ها تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۶ بالغ بر ۳۳۳.۵۵۸ میلیارد ریال و از محل ردیف تبصره‌های بودجه نیز ۱۳۶.۴۸۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

طبق اظهارات مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بخشی از پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۶ از محل منابع بودجه بوده ولی امسال با شفافیت بیشتر تمامی منابع هدفمندی در قالب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷، کل یارانه نقدی از محل دریافتی شرکت‌ها تامین شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول