اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

بازنشستگان آموزش و پرورش خطاب به وزیر رفاه

هنوز زیر خط فقر هستیم

جمعی از کانون‌های بازنشستگی کشور با وزیر رفاه دیدار کرده و به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در بحث حقوق، معیشت، بیمه پرداختند و بر حفظ منزلت‌شان در جامعه تاکید کردند.

هنوز زیر خط فقر هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، جمعی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش در یک دیدار صمیمی با محمد شریعتمداری وزیر رفاه به بیان مشکلات و گلایه‌های خود پرداختند.

در ابتدای جلسه احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان به آمارهایی از تعداد بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان سرمایه اجتماعی هستند و در حال حاضر 850 هزار بازنشسته در کشور در بحث آموزش وپرورش وجود دارند.

در ادامه کردونی رئیس کانون بازنشستگان استان خوزستان نیز گفت: بازنشستگان بازوی قدرتمندی برای صندوق بازنشستگی هستند این در حالی است که امکانات در کشور جزیره‌ای شده و بیمارستان خصوصی و دولتی یا تامین اجتماعی برای بیماران متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ در بحث بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سالمندی مانند آلزایمر به خانواده‌ها آموزش دهیم.

همچنین رستمی رئیس کانون بازنشستگان استان فارس تاکید کرد: کارتی به عنوان منزلت داریم اما مذلت است یا بهینه‌اش کنید یا آن را لغو باطلش کنید.

وی ادامه داد:‌حقوق‌های ما اکنون کمی بهتر و به موقع واریز می‌شود اما متاسفانه بخش عمده‌ای از حقوق ما حدود یک سوم کسورات است که تاکنون پرداخت نشده است. باید برای این هم فکری کنید و امکانات شاغلان را هم به بازنشستگان بدهید.

وی افزود: بیمه جانبازان و آزادگان از سوی بنیاد شهید قطع شده و قرار شده دستگاه‌ها آن را متقبل شوند اما بیمه جانبازان بازنشسته را کسی تقبل نکرده است.

شعبانی رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران نیز گفت: به تدریج که پا به سن گذاشته‌ایم متوجه شدیم هر کسی زورش بیشتر است بهره‌اش بیشتر است و در جامعه حق ضعیف باید از قوی گرفته شود و انتظار داریم قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق را اجرا کند.

شفاهی رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین نیز سخنران بعدی بود که به وضعیت نابسامان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان رنج می‌کشند و وقتی مشکلات‌شان را می‌شنویم فقط می‌توانیم شنوا باشیم و کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

وی گفت: بهتر از منابع اقتصادی به نفع بازنشستگان کمک بگیریم. بودجه 15 هزار میلیاردی در سال آینده بخشی از مطالبات ما را پرداخت می‌کند. ما هنوز هم زیر خط فقر هستیم و هدفمندی یارانه‌ها  غیرهدفمند است.

شفاهی گفت: بازنشستگان راستگوترین و شفاف‌ترین افراد هستند و باید کمک کنیم آبروشان حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول