اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح کرد

سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند که جوانان بازار اولیه را داشته باشند.

سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سورنا ستاری عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، عملکرد پارک علم و فناوری استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید یک اکوسیستم در استان داشته باشیم تا بتوانیم از جوانان حمایت کنیم.

وی با ابراز رضایت از هماهنگی پارک علم و فناوری با ارکان دولتی و غیردولتی در استان، بیان داشت: در معاونت علمی و فناوری یک مجموعه بسته حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که نقش پارک علم و فناوری در این حمایت‌ها مهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر لزوم گسترش مراکز رشد و شتاب‌دهنده و استفاده از ظرفیت این مراکز تأکید کرد و افزود: نمی‌توان تنها شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک را حمایت کرد بلکه باید حمایت به‌صورت منطقه‌ای صورت پذیرد.

ستاری به اهم مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اعلام کرد: مهم‌ترین مشکل این شرکت‌ها بازار است که البته بخشی از مشکلات به دلیل نبود ایده و عدم تجاری‌سازی محصول به خود جوانان برمی‌گردد.

وی از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی ذکر و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند که جوانان بازار اولیه را داشته باشند زیرا داشتن اراده برای حمایت از جوانان از پول و تسهیلات مهم‌تر است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بخش کوچکی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را حمایت‌های مالی ذکر کرد و بیان داشت: اختصاص بودجه به شرکت دانش‌بنیان دوطرفه است بنابراین پارک علم و فناوری برای برخی از ساخت‌وسازهای خود بودجه دارد که در همین راستا برای مراکز رشد و شتاب‌دهنده نیز اعتباری را تخصیص می‌دهیم.

ستاری با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی شرکت‌های فناوری خوبی در حوزه آی‌تی وجود دارد که به کل کشور سرویس می‌دهند، مطرح کرد: سیاست ما این است اگر استان ساختمانی را برای تأمین فضای شرکت‌های کوچک در حوزه فناوری خالی کند کل هزینه اجاره و تجهیزات را بدهیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول