اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ستاری:

اقتصاد کشور باید بر ساخت داخل مبتنی شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید فرهنگ‌سازی‌ها برای تغییر اکوسیستم اقتصاد به سمت دانش‌بنیان و متکی بر ساخت داخل صورت گیرد.

اقتصاد کشور باید بر ساخت داخل مبتنی شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جشنواره ایران ساخت در خانه هنرمندان، گفت: دومین جشنواره ایران ساخت در راستای فرهنگ‌سازی با توجه به شعار سال برگزار شد،‌ این جشنواره برای فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ساخت ایران برگزار می‌شود و باید این روند فرهنگ‌سازی را ادامه دهیم. 

وی افزود: ما باید کل اکوسیستم را تغییر دهیم، اکوسیستم اقتصاد باید تغییر یابد تا اقتصاد در ساخت داخل مبتنی شود. 

سپس پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ایران ساخت لوح تقدیر و تندیس برترین‌ها دارد و از سه نفر برتر هر شته تقدیر می‌شود و این افراد عضو خانواده خلاق می‌شوند و می‌توانند نیمی از تسهیلات دانش‌بنیان را استفاده کنند. 

وی افزود: کار آینده این افراد در رابطه با موضوع ایران ساخت نیز با حمایت معاونت علمی صورت می‌گیرد، البته برگزاری این جشنواره حامی مالی داشته و معاونت بودجه‌ای پرداخت نکرده است. 

در ادامه این مراسم ربیعی وزیر سابق رفاه، کار و تامین اجتماعی گفت: حوزه استارتاپی می‌تواند ترکیب حفظ فرهنگ و درگیر کردن جوامع محلی و همراه با فقرزدایی باشد. 

وی افزود: نوع جدیدی از روابط اجتماعی که ما نگرانش هستیم در این حوزه قرار می‌گیرد و مشکلات ثروت و اشتغال هم از طریق این موضع قابل حل است و باید برای استفاده از کالای ساخت ایران زیرساخت‌های فرهنگی فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول