اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی درباره برگزاری رزمایش در منطقه هشدار داد

مقامات کره شمالی از سئول و واشنگتن درخواست کرده‌اند تا برگزاری مانورهای نظامی مشترک میان دو کشور در آبهای شبه‌جزیره کره هر چه سریعتر پایان یابد.

کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی درباره برگزاری رزمایش در منطقه هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات کره شمالی از سئول و واشنگتن خواستند تا رزمایش‌های نظامی مشترک در آبهای منطقه‌ای شبه‌جزیره کره را متوقف کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، رسانه‌های رسمی کره شمالی امروز بیانیه‌ای را به نقل از مقامات پیونگ‌یانگ مبنی بر درخواست برای توقف رزمایش‌های نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی منتشر کرده‌اند.

در متن این بیانیه آمده است: «همانطور که طی مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی وعده داده شد، نباید هیچ رزمایشی مشترکی با حضور نیروهای خارجی به بهانه پیشبرد صلح و رفاه در منطقه انجام گیرد».

بر اساس این گزارش، مانورهای مشترک میان نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی از نگاه پیونگ‌یانگ اقدامات تحریک‌آمیز نظامی در نظر گرفته می‌شود که متعاقبا تلاش‌ها در جهت توسعه گفت‌وگوهای سازنده میان دو کره را تخریب می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: «در شرایطی که صدای توپ و تفنگ‌ها در منطقه به بلندی شنیده می‌شود و تهدید جنگ وجود دارد، نمی‌تواند هیچ گفت‌وگوی صادقانه‌ای برای توسعه روابط میان دو کره وجود داشته باشد».

این بیانیه افزود: «از بین بردن تهدید اتمی در شبه‌جزیره کره و فراهم کردن جوی حاکی از صلح و آرامش از شروط اساسی توسعه روابط میان دو کره است».

طبق نوشته روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی، سئول باید از هرگونه دریافت تسلیحات نظامی از کشورهای خارجی خودداری کند و «واردات هرگونه تولیدات نظامی که شامل تسلیحات راهبردی می‌شود، باید به طور کامل متوقف شود».

بنا بر این گزارش، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تاریخ 27 آوریل در سئول دیدار کردند که ظاهرا پیش‌درآمدی برای دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بود. این دیدار در تاریخ 12 ژوئن در سنگاپور انجام گرفت. 

در گفت‌وگوها میان سران دو کره، طرفین توافق کردند تا راه‌حلی برای خلع سلاح اتمی کامل شبه‌جزیره کره یافته و به تقابل میان دو کره که از دوران پس از جنگ سال‌های 1950 تا 1953 همچنان برقرار بود، خاتمه دهند و پیمان صلح را امضا کنند. ارتش‌های دو کشور نیز توافق کرده‌اند تا تماس‌های مداوم میان دو طرف حتی در سطح وزرای دفاع دو کشور نیز برقرار باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول