اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: رزمایش سالیانه کره جنوبی و آمریکا برگزار نمی‌شود

در راستای تعلیق رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی و بهبود روابط این دو کشور با کره شمالی، سئول اعلام کرد رزمایش سالیانه مشترک با واشنگتن در ماه آگوست سال جاری برگزار نخواهد شد.

سئول: رزمایش سالیانه کره جنوبی و آمریکا برگزار نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد تصمیم گرفته یک رزمایش سالیانه مشترک با آمریکا را برگزار نکند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این اقدام کره جنوبی در راستای بخشی از اقدامات سئول و واشنگتن برای تعلیق رزمایش‌های دو کشور مشترک است، اما رزمایش یکجانبه نیروهای خود کره جنوبی به منظور آمادگی ارتش این کشور برگزار می‌شود. 

وزرای امنیت و دفاع کره جنوبی روز سه شنبه ضمن اعلام این خبر گفتند رزمایشی که معمولا آگوست هر سال با آمریکا برگزار می‌شد، امسال لغو می شود. 

دو کره طی سال‌های اخیر به دلیل رزمایش‌های نظامی سئول و واشنگتن در شبه جزیره کره و آزمایش‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ، به شدت با یکدیگر تنش داشتند، اما از ماه فوریه و با آغاز رقابت‌های المپیک زمستانی، به بهانه حضور ورزشکاران دو کره، هیات‌هایی سیاسی از دو کشور جلساتی در سطوح بالا با یکدیگر داشتند. این نشست‌ها نهایتا به دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و توافق‌هایی میان دو کشور منجر شد.

بعد از دیدار تاریخی کیم و مون، رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز برای اولین در سنگاپور دیدار کردند. در این دیدار طرفین به «خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره» متعهد شدند و ترامپ اعلام کرد رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو می‌شود.

این تصمیم ترامپ در ابتدا با واکنش کره جنوبی و ژاپن مواجه شد، چراکه این رزمایش‌ها را برای امنیت منطقه حائز اهمیت می‌دانند اما سپس کره جنوبی از تعلیق این رزمایش‌ها خبر داد. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول