اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/۱۶ دی ۹۷

برنامه‌های نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

نمایشگاه اسناد تصویری رادی در ادامه برنامه‌های نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی افتتاح می‌شود.

برنامه‌های نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی با مدیریت ابراهیم حسینی از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۷ دی ماه و در ادامه برنامه‌های نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی در مرکز هنرپژوهی نقش جهان افتتاح می‌شود.

آثار این نمایشگاه از سه منبع آرشیو بنیاد اکبر رادی، مجله تصویر تئاتر و ارسال آثار توسط هنرمندان، تامین و گرد آوری شده و هنرمندانی همچون حسین زنده‌رودی، ابراهیم حقیقی، محمد وجدانی، کیانوش غریب‌پور، هادی نوید، بهنام صدیقی، محمد افشار، کن رینولدز و... با اثرشان در این رخداد حضور دارند.

نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی به جز روز دوشنبه تا پایان جشنواره همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از تقاطع شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره ۲۱۶۹ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

*برنامه های روز دوم نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

شروع اجراهای بخش رقابتی مسابقه نمایشنامه‌خوانی و مسابقه مونولوگ و آغاز بخش سمینار و مسابقه مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی از جمله برنامه‌های ۱۶ دی ماه روز دوم جشنواره هستند.

در بخش مسابقه مونولوگ و از ساعت ۱۵ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، مونولوگ «چهلمین امید؟ یا بیست و هشتمین زن؟» با نویسندگی طراحی و کارگردانی سیدصائب میر با مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا می شود. همچنین در بخش مسابقه نمایشنامه خوانی جشنواره نیز از ساعت ۱۸ در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاترشهر نمایشنامه خوانی «از پشت شیشه ها» به کارگردانی رضا تفکری با مدت زمان ۵۵ دقیقه برگزار می شود.

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره حضور علاقه‌مندان در برنامه نمایشنامه خوانی جشنواره رایگان بوده و متقاضیان می بایست با مراجعه به سایت تیوال نسبت به رزرو رایگان صندلی برای برنامه های نمایشنامه خوانی اقدام کنند.

سمینار و مسابقه مقالات رادی شناسی جشنواره نیز از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۶ دی ماه به مدت ۵ ساعت با ارایه ۲ مقاله برگزیده جشنواره و همچنین سخنرانی محمد چرمشیر، بهروز محمودی بختیاری و رامتین شهبازی در محل تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران در حال برگزاری است.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و توسط بنیاد اکبر رادی از ۱۴ تا ۲۲ دی ماه در مجموعه ایرانشهر، خانه هنرمندان، نگارخانه آریا، مرکز هنرپژوهی نقش جهان و تئاتر شهر تهران برگزار می شود.

*مریم کاظمی «ساعت هشت در کشتی» را کارگردانی می‌کند

مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل، نمایش «ساعت هشت در کشتی» را برای گروه سنی کودک و نوجوان کارگردانی می‌کند.

ساعت هشت در کشتی عنوان نمایشنامه‌ای نوشته آلریچ هاب است که هینار پیلر آن را از زبان آلمانی به انگلیسی برگردانده و ترجمه آن به زبان فارسی را حسین فدایی حسین انجام داده است. در این نمایش که مریم کاظمی آن را کارگردانی می‌کند ، هنرمندانی همچون حسین محب اهری، علی فروتن، حمید گلی ، مهراد زمانی و حسن همتی ایفای نقش می‌کنند.

همکارانی که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است از این قرارند، موسیقی این نمایش را فرید نوایی؛ موسیقیدان شناخته شده تئاتر، بر عهده دارد. 

*تماشاخانه ماه «داستان عشق» را روایت می‌کند

نمایش «داستان عشق» نمایشنامه‌ای از ژان لوک ‌لگرس و ترجمه زیبا خادم حقیقت به کارگردانی بهروز عبادی در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. علیرضا اسفندیاری، شکوفه حیدریان، بهروز عبادی و علی شریعتی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مردی خاطرات گذشته خود را تداعی می‌کند، خیالاتش زنده می‌شوند و داستان عشق را با هم بازآفرینی و روایت می‌کنند.  نمایش «داستان عشق» به کارگردانی بهروز عبادی ۱۶ دی‌ماه الی ۵ بهمن هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه خواهد رفت.

*راه‌یافتگان بازبینی نهایی بخش «تئاتر صحنه» استان‌های تهران و البرز معرفی شدند

دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایرانی اسامی راه یافتگان  به بازبینی نهایی بخش تئاتر صحنه استان های تهران و البرز این رویداد را منتشر کرد.

دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ضمن قدردانی از تلاش و حضور تمامی گروه‌های دانشجویی حاضر در بازبینی مرحله اول بخش تئاتر صحنه استان‌های تهران و البرز، با انتشار اطلاعیه ای از بازبینی ۲۴۸ اثر (۲۳۳ اثر حضوری و ۱۵ فیلم) و راه یابی تعداد ۸۴ اثر به بازبینی مرحله دوم این بخش خبر داد.  بازبینی مرحله نهایی به صورت حضوری و به طور کامل (حداکثر ۹۰ دقیقه) در ۱۰ الی ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۷ خواهد بود.»

*آمار مخاطبان نمایش‌های «خروس لاری» و «طناب» اعلام شد

نمایش‌های «خروس لاری» با ۳ هزار و ۵۴۹ و «طناب» با ۲ هزار ۱۹ تن میزبان مخاطبان و هنرمندان در اجراهای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر شدند.

نمایش‌های «خروس لاری» به کارگردانی امید سهرابی با ۳ هزار و ۵۴۹ مخاطب و «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو با ۲ هزار ۱۹ مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند. 
نمایش‌های «خروس لاری» و «طناب» که به ترتیب از ۹ و ۱۵ آذر در ساعت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ اجرای عمومی خود را در سالن‌ ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، با استقبال بیش از ۵ هزار مخاطب به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش «خروس لاری» به کارگردانی امید سهرابی در ۲۶ اجرای خودپذیرای ۳ هزار و ۵۴۹ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۲۳۷۲ مخاطب با بلیت‌های ۵۰ هزارتومانی، ۴۹۵ مخاطب با بلیت‌های ۴۰ هزارتومانی و ۲۵۹ مخاطب نیز با بلیت‌های ۳۰ و ۳۵ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۲۳ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «خروس لاری» طی ۲۶ اجرا مبلغ ۱۴۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بوده است.

نمایش «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو نیز در ۲۱ اجرای خودپذیرای ۲ هزار و ۱۹ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۱۵۳۲ مخاطب با بلیت‌های ۶۰،۵۰ و ۴۰ هزارتومانی، ۱۶۹ مخاطب با بلیت ۳۵،۳۰ و ۲۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۱۸ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «طناب» طی ۲۱ اجرا مبلغ ۷۸ میلیون و ۹۱ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول