اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

در جلسه هم‌اندیشی طرح «بازی و یادگیری» عنوان شد

شکوهی: ساعت بازی به ساعت آموزشی دبستانی‌های اضافه نمی‌شود/ فضلی: هدف ما ورود اسباب‌بازی به مدارس نیست

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از وقت برنامه درسی کم نمی‌شود و ساعتی به ساعات درسی دانش‌آموزان اضافه نمی‌شود بلکه بچه‌ها اوقاتی از زمان آموزش را در این کلاس‌ها سپری می‌کنند.

شکوهی: ساعت بازی به ساعت آموزشی دبستانی‌های اضافه نمی‌شود/ فضلی: هدف ما ورود اسباب‌بازی به مدارس نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر «بازی و یادگیری» نوآموزان و دانش‌‌آموزان و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در دبستان محدثه تهران برگزار شد.
مرتضی شکوهی مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: از وقت برنامه درسی کم نمی‌شود و ساعتی به ساعات درسی دانش‌آموزان اضافه نمی‌شود بلکه بچه‌ها اوقاتی از زمان آموزش را در این کلاس‌ها سپری می‌کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح، دانش‌آموزان با نشاط و شادی، آموزش می‌بینند و یادگیری برایشان لذت‌بخش خواهد بود.
شکوهی تصریح کرد: معلمان آموزش‌های لازم را در برای استفاده از اسباب‌بازی در دوره‌های آموزشی تربیت معلم به دست آوردند اما یکی از استلزامات انجام آموزش‌های جدید است.
رخساره فضلی مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش نیز  اظهار کرد: تربیت‌سازی برای شکوفایی استعداد است و بازی، زندگی بچه‌هاست و اگر بچه‌ها را از بازی بگیریم از زندگی محروم کردیم.
وی تصریح کرد: هدف ورود اسباب‌بازی به مدارس نیست بلکه ورود فرهنگ جدی آموزشی است و نیاز ایجاد بستر است و باید بستر بسازیم.
فضلی گفت: ۱۱۰ تولید کننده اسباب‌بازی داریم که باید جهت داده شوند و در راستای اهداف سند تحول بنیادین در پایه‌های اول، دوم و سوم قدم برداشته شود.
وی به مخالفت برخی معلمان با طرح «بازی و یادگیری» اشاره کرد و افزود: معلم حق دارد که مخالفت کند و ما باید ببینیم چه آموزش‌های دادیم و نکته دوم خانواده‌ها هستند که مطلع کنیم و آگاهی لازم را بدهیم.
مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی تصریح کرد: در نظام تربیتی کشور عزم ملی نیاز دارد و همه باید حضور پیدا کنند تا تعلیم و تربیت خوبی برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول