اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

۵۲۸ مدرسه کردستان بوسیله بخاری نفتی گرم می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: هم اکنون ۵۲۸ مدرسه در روستاهای استان فاقد سیستم گرمایشی است و بوسیله بخاری نفتی گرم می‌شوند.

۵۲۸ مدرسه کردستان بوسیله بخاری نفتی گرم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت:  اعتبارات آموزش و پرورش باید در این  جهت هدایت شود.

وی افزود:  تخریب و نوسازی ۲۳۷ واحد اموزشی مورد نظر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان براورد هزینه شده است.

قربانی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۵۷ کلاس درس در استان اماده افتتاح  است،  تعداد ۱۳۵ پروژه در آموزش و پرورش در دست احداث است که از این تعداد ۱۲۸ دولتی و تعدادی نیز مشارکتی است.

وی اتمام این پروژه‌ها در آموزش و پرورش را نیازمند ۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار دانست.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۷۰۰ ساختمان در آموزش و پرورش گفت: بالای ۳۰ درصد این فضاها غیر استاندارد، ۱۵۸ مرکز اموزشی و ۳۶۶ مرکز دیگر  غیراستاندارد و تعداد هزار و ۱۸۹  مورد نیازمند مقاوم سازی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس استان به سیستم ایمنی گرمایشی مجهز هستند افزود: هم اکنون ۵۲۸ مدرسه در روستاهای استان فاقد سیستم گرمایشی است و بوسیله بخاری نفتی دایر شده است.

قربانی نوسازی و تجهیز مدارس را یکی از وظایف سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد و گفت:  سازمان نوسازی مدارس استان بای پی گیری جدی تا پایان سال ۹۸  باید تمام ۱۱۳ پروژه نیمه تمام را به اتمام برساند‌.

وی ادامه داد:  در سال جاری  حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی وزارتخانه و بخشی از منابع استان به مدارس محروم استان تخصیص یافته است.

به گفته وی  ۲۸ میلیارد تومان برای تجهیز فضاهای نیمه کاره و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته استانی و ملی به ۳۰ میلیارد تومان در سال نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: سازمان برنامه و بودجه استان در تخصیص اعتبارات جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام عاجل به عمل آورد.

به گزارش فارس، آموزش و پرورش کردستان در سال ۹۷_۹۸ با ۳۰۲ هزار و ۱۶۶ دانش آموز، سه هزار و ۵۰۰ واحد اموزشی، ۱۴۹ هزار و ۶۷ هزار کلاس درس، ۲۳ هزار و ۴۱۶ نفر نیروی صف و ستاد در ۱۶ منطقه آموزشی آغاز کرده است.
انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول