اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مدیر تئاتری، خبرنگار می‌شود + عکس

حسین مسافر آستانه از مدیران تئاتری، از امشب در نمایش «لاله زار، هتل کاتوزیان» در نقش یک خبرنگار بازی می‌کند.

مدیر تئاتری، خبرنگار می‌شود + عکس

حسین مسافرآستانه بازیگر نمایش «لاله‌زار، هتل کاتوزیان» که از امشب (دوشنبه ۱۰ دی) در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود، به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: قبلاً هم با آقای حمید ابراهیمی (کارگردان نمایش) همکاری داشتم. ضمن اینکه نمایشنامه را خواندم و به نظرم فرصتی است که بتوانم بعد از مدت‌ها یک کار رئالیستی از نگاه تاریخی و مفهومی و ارزشی به صحنه ببریم.

وی با اشاره به اینکه کمدی این نمایش صرفاً سرگرم کننده نیست بلکه یک دفاعیه از نمایش سیاه‌بازی و سیاه‌بازان عرصه تاریخی است، افزود: سیاه اینجا با وجود اینکه همان رفتارهای نمایشی خاص خود را دارد اما شاهد آن خواهیم بود که ما در واقع شخصیت سیاه باز را به عنوان شخصیتی داریم که با ظلم ستیزی هنرش را اجرا می‌کند و از این نظر مغضوب دستگاه رضاخانی است.

رییس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر گفت: نقش من به ظاهر خبرنگاری است که آمده در لاله زار برای افتتاح سالن نمایشی خبر تهیه کند اما در واقع کسی است که تیمی را هماهنگ می‌کند برای مقابله با رییس شهربانی که آدم قلدر و زورگویی است، یعنی این فرد نقشه ترور او را به سرانجام می‌رساند. این شخصیت آدمی است که با اعتقاد خود برای مبارزه آمده اما در ظاهر یک خبرنگار است.

وی درباره تمرینات این نمایش گفت: من دیر به گروه پیوستم اما بچه‌ها سه ماه است که تمرین دارند. اجرای یک نمایش رئالیستی کار سختی است و باید جزئیات کار خوب نشان داده شود و همه رفتارها واقع‌گرایانه باشد، به همین دلیل هم زمان زیادی برای تمرین می‌طلبد.

 

 

مسافرآستانه با ابراز امیدواری از اینکه ذائقه اجتماعی این دست نمایش‌ها را می‌پسندد، گفت: «لاله زار، هتل کاتوزیان» برای مخاطب عام تنظیم شده است، با وجود اینکه محتوا شاید جدی و سخت باشد اما با یک زبان شیرین و در قالب لحظاتی از نمایشی سنتی برای مردم جذاب است.

وی درباره ریزش مخاطب تئاتر گفت: این بحث خیلی جدی است، از یک جایی شروع شده و به نوعی تماشاگر در این قالب تربیت شده است، چرا که تماشاگری که صرفا برای دیدن یک اثر هنری یا اثر ارزشمند به سالن نمی‌آید بیشتر با حضور چهره‌های سلبریتی و تبلیغات گسترده جذب تئاتر می‌شود و همین هم باعث ادامه دار نشدن تماشاگر بودنش است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: با جذب کاذب تماشاگر نهایتا یک جایی دست‌ها رو خواهد شد و مردم از تئاتر زده می‌شوند، بهتر است با ویژگی‌های خود تئاتر مردم بدان روی بیاورند نه با ترفندهای تبلیغاتی! چرا که صرف دیدن سلبریتی بعد از مدتی برایشان بی ارزش می‌شود اگر محتوای ارزشمندی در نمایش‌ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول