اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/9دی97

۱۰ نمایش برگزیده رادیویی جشنواره تئاتر فجر/ نگرانی کارگردان «شب»

۱۰ نمایش بخش مسابقه نمایش‌های رادیویی به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

۱۰ نمایش برگزیده رادیویی جشنواره تئاتر فجر/ نگرانی کارگردان «شب»

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، ۱۰ نمایش بخش مسابقه نمایش‌های رادیویی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد. گروه انتخاب این بخش شامل مجید حمزه ، بهرام ابراهیمی و محسن بناساز با توجه به آثار متقاضی ثبت نام شده ده اثر را شایسته راه یابى به مرحله ى نهایى دانسته‌اند.

بخش نمایش‌های رادیویی از مجموعه برنامه‌های ویژه دبیرخانه فجر امسال است که به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش برگزار می‌شود. این نمایش‌ها در ایام جشنواره روی صحنه اجرا شده و همزمان به طور زنده از رادیو نمایش پخش خواهند شد.

اسامى ده نمایش راه یافته به ترتیب حروف الفبا به این شرح است: «ساعت گرگ» به کارگردانی پیمان قریب پناه از تهران، «گونش» به کارگردانی فرشید زواری از اردبیل، «صدای انقلاب» به کارگردانی حجت یوسفی از قم، «مرگ مشکوک کلود» به کارگردانی سعید سلطانی از تهران، «حفره ای در زمین» به کارگردانی نازنین مهیمنی از تهران، «عزت تا ثریا» به کارگردانی آرش جمال الدینی از فارس، «مزار به کارگردانی» طاهره شاددل از خراسان شمالی، «باد که می نویسد» به کارگردانی داریوش شهبازی از تهران، «شنود» به کارگردانی مهدی آذری از گیلان، «شبانه» به کارگردانی مهدی شهداد از اصفهان

*«دوجلاد» در عمارت نوفل لوشاتو

«دو جلاد» با نویسندگی: فرناندو آرابال ، طراحی و کارگردانی محمود یوسفی و تهیه‌کنندگی داوود نامور و محسن نجار حسینی، از یازدهم دی ماه ۱۳۹۷ در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود. نمایشی در قاب ابزورد که روایتی تازه از خانواده را به تصویر میکشد. در این نمایش محمدرضا فارابی، امید قنبری، عالیه شریفی، محمدحسین خادمی، محمدحسین اثنی‌عشری ، رضا عیسی آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

پیش‌فروش بلیت این اجرا در سایت تیوال آغاز شده است. «دوجلاد» تا آخر دی ماه ، هرروز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه زیبا، پلاک ۱ به اجرا درمی‌آید.

*نامه رئیس پیشین جشنواره تئاتر دانشگاهی به دبیر جشنواره فجر

حسین عبداللهی، دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی طی نامه‌ای از حسن توجه و حمایت دبیر جشنواره تئاتر فجر نسبت به آثار تئاتر دانشگاهی قدردانی کرد. با توجه به حضور چشمگیر و امید بخش تولیدات تئاتر دانشگاهی در بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره تئاتر فجر، در این نامه آمده است: در ایامی که کام ما دانشجویان از حادثه دلخراش و نامیمونِ درگذشتنِ دوستانمان در دانشگاه آزاد (واحد علوم و تحقیقات) بسی تلخ و دل‌مان داغدار است خبر توفیق آثار تئاتر دانشگاهی در مرحله بازبینی و حضورشان در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اندکی از آلام و دردهایمان می‌کاهد.
از آنجا که این مهم حاصل معرفت، تدبیر و درایت حضرت‌عالی‌ است در انتخاب و انتصاب هیات محترم بازبین که از دانش آموختگان، درد آشنایان و سرآمدان تئاتر دانشگاهی هستند، بر خویش لازم می‌دانیم، از طرف دبیرخانه تئاتر دانشگاهی مراتب تقدیر و قدردانی خود را از جناب‌عالی و آن هیات محترم اعلام داریم.
بی شک حضور و دیده شدن دانشجویان خلاق و پویای تئاتر دانشگاهی به پشتوانه‌ی دانش و پژوهش‌های روزآمد و کارآمدشان می‌تواند نوید بخش آینده‌ای بهتر و درخشان‌تر برای تئاتر این مرز و بوم باشد. 
از خداوند منان توفیق و سربلندی شما را در برگزاری هر چه شایسته‌تر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مسئلت داریم و در این راه با تمام توان همراه و حامی شما خواهیم بود.

*نگرانی کارگردان «شب» از وضعیت تماشاخانه شهرزاد

صحرا فتحی از اجرای نمایش شب در شهرهای مختلف ایران خبر داد. فتحی نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه و همچنین نامشخص بودن وضعیت پردیس شهرزاد گروه اجرایی تصمیم گرفت که اجگراهای تهران خود را متوقف کند و به شهرهای دیگر سفر کند. ما از اتفاقی که برای پردس شهرزاد افتاده ناراحت هستیم و امیدواریم هر چه زودتر حل شود اما گروه اجرایی باید در شرایط مناسبی به دور از حاشیه به کار خود ادامه دهد که در حال حاضر این شرایط میسر نیست. شب بعد از اجرای موفق خود در شهر بندرعباس تا پایان دی ماه به شهرهای مختلف ایران سفر میکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول