اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سوری خواستار افزایش سطح دیپلماتیک سفارت اردن در دمشق شد

کاردار سفارت سوریه در اردن از امان خواست که کادر سفارت خود در سوریه را تکمیل کرده و سطح دیپلماتیک خود را افزایش دهد.

مقام سوری خواستار افزایش سطح دیپلماتیک سفارت اردن در دمشق شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایمن علوش» کاردار سفارت سوریه در اردن تأکید کرد که کارکنان حاضر در سفارت «امان» در دمشق، کارمندان اداری هستند که به آنان عنوان دیپلمات داده شده است.

علوش در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از اردن خواست که کادر سفارت خود در سوریه را تکمیل کرده و سطح دیپلماتیک خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه کارمندان اداری پایین‌ترین مرتبه را در سفارتخانه دارند، تأکید کرد که در سفارت سوریه در اردن دستکم 7-8 دیپلمات حضور دارند.

این دیپلمات سوری متعهد شد که هر اقدام مثبتی از سوی اردن با یک اقدام مثبت در همان سطح از سوی سوریه پاسخ داده خواهد شد.

علوش با بیان اینکه هم اکنون توپ در زمین اردن است، گفت: «در روابط دیپلماتیک همیشه مقابله به مثل کشورها را مجبور می‌کند که بر اساس آن رفتار کنند؛ زیرا این، شیوه تعامل بین کشورهاست».

وی ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه اردن یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک انجام دهد، خاطر نشان کرد سوریه نیز اقدامات زیادی انجام داده است که روابط بین دو کشور مجددا آغاز شود.

کاردار سوریه در اردن در ادامه گفت: «مهمترین اقدام [سوریه] مواضع رئیس جمهور است که گفته ما به عقب نگاه نمی‌کنیم؛ این اقدام بسیار رو به جلویی است».

علوش همچنین اظهار داشت که نمایندگان پارلمان اردن در سفر اخیر خود به سوریه توانسته بودند با رئیس جمهور و همه وزرا دیدار کنند و دیدار آنان منحصر به همتایان خود نبود.

وی در پایان تأکید کرد که در سوریه از نمایندگان اردن استقبال خوبی شد و حتی کلمه‌ای درباره گذشته گفته نشد.

روابط بین سوریه و اردن پس از آغاز جنگ علیه سوریه در سال 2011 دچار تنش زیادی شد و مسئولان اردنی سال 2014 «بهجت سلیمان» سفیر سوریه را بیرون راندند و تا کنون کسی جایگزین وی نشده است.

در همین راستا، علوش اواخر مهر ماه گذشته با اشاره به آغاز رایزنی هیأت‌های اقتصادی دو کشور درباره آینده، گفت که بازگشایی گذرگاه نصیب آغازی برای همکاری‌های آتی است.

علوش  اظهار داشت که «ما مواضع مثبت مقامات اردن در قبال سوریه را حس کرده‌ایم و روابط دو کشور نیز بایستی به روال طبیعی بازگردد به خصوص اینکه اردن با فشارهایی نیز مواجه بود».

کاردار سفارت سوریه در اردن همچنین تصریح کرد که اراده مردمی و سیاسی، بازگشت روابط اردن و سوریه به روال طبیعی خود است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول