اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شاه اردن: روابط ما با سوریه به وضعیت قبل باز خواهد گشت

شاه اردن ضمن آرزوی بهبودی اوضاع سوریه و عراق تأکید کرد که روابط ما با دمشق به وضعیت قبل باز خواهد گشت.

 شاه اردن: روابط ما با سوریه به وضعیت قبل باز خواهد گشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن روز یکشنبه (دیروز) در دیدار با جمعی از خبرنگاران اردنی تأکید کرد: «روابط ما با سوریه بزودی به وضعیت قبل بازخواهد گشت، برای سوریه آرزوی خیر و خوبی داریم ان شاء الله همه امور به قبل بازخواهد گشت».

طبق گزارش خبرگزاری اردن «پترا»، شاه اردن همچنین تصریح کرد که اوضاع عراق نیز به طور محسوسی بهبود می‌یابد و ما دائما با مقامات عراق برای بازگشایی بازارهای آن به روی تولیدات اردن در تماس هستیم و ان شاء الله نخست‌وزیر عراق پیش از پایان سال جاری میلادی به اردن سفر می‌کند.

عبدالله دوم در ادامه قطع گازرسانی مصر به اردن را بزرگ‌ترین مشکل کشور دانست و گفت: «قطع گاز مصر بزرگ‌ترین مشکل اردن است و در حال حاضر تلاش برای ازسرگیری آن آغاز شده است.»

مصر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ روزانه حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز به اردن انتقال می‌داد که در سال ۲۰۱۲ در پی انفجارهای مکرر خطوط لوله گاز رسانی در سیناء، انتقال گاز مصر به اردن نیز قطع شد.

دو کشور آگوست گذشته در قاهره اصلاحیه توافقنامه گازی برای واردات ۱۰ درصد مایحتاج تولیدات برق با استفال از گاز طبیعی مصر را امضا کرده است که قرار است از سال ۲۰۱۹ این توافقنامه اجرایی شود.

وضعیت اردن رو به بهبود است

شاه اردن با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی پیش‌روی کشور است، گفت که توپ اکنون در زمین دولت و گروه‌های سیاسی و جامعه است تا از آن استفاده کنند.

وی افزود که اردن در سال‌های گذشته شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است اما اوضاع به سمت بهبود پیش می‌رود و «کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در کنار ما ایستاده‌اند و قدردان آنها هستیم و کوتاهی نکرده‌اند همچنانکه کل جهان از اروپا و ژاپن گرفته تا آمریکا در کنار ما بوده‌اند.»

عبدالله دوم همچنین در پیامی به نخست‌وزیر، مسئولان، نمایندگان پارلمان و گروه‌های سیاسی، تأکید کرد که راه‌حل مشکلات کشور در رشد اقتصادی و تشویق سرمایه‌گذاری است و توصیه من به مسئولان این است که تردید نکنید چرا که ما تصمیمات دشوار را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون بایستی بر رشد اقتصادی، تشویق سرمایه‌گذاری، بهبود خدمات و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای جوانان تمرکز کنیم.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول