اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پرواز ۲۶ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی» بر فراز گیشه چین

اکران افتتاحیه «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» با فروش ۲۶ میلیون دلاری در چین رکورد چهارمین فیلم انیمیشن هالیوودی در این کشور را به نام خود ثبت کرد.

پرواز ۲۶ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی» بر فراز گیشه چین

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، اکران افتتاحیه «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» با فروش ۲۶ میلیون دلاری در چین رکورد چهارمین فیلم انیمیشن هالیوودی در این کشور را به نام خود ثبت کرد. 

این فیلم همچنین رکورد بهترین اکران افتتاحیه یک فیلم انیمیشن خارجی را برای خود ثبت کرد. «مرد عنکبوتی» تنها در ۳ روز اول اکران ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کسب کرد.

پیش از این فیلم، «آکوامن» جایگاه دوم را در هفته سوم اکران خود با ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بدست آورد. این فیلم با مجموع فروش ۲۳۳ میلیون دلار سودمندترین فیلم کمپانی برادران وارنر در این کشور محسوب می‌شود.

فیلم «Airpocalypse» (آلودگی شدید هوای آسیا) با فروش ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در جایگاه سوم باکس‌آفیس چین قرار گرفت.

مکان چهارم به فیلم هنرهای رزمی «هیولای کنگ‌فو» با ۷ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار رسید.

مکان پنجم باکس‌آفیس چین با فروش ۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار به فیلم «استاد زی: میراث آیپ‌مَن(استاد بروس‌لی)» رسید.

جایگاه ششم اما به فیلم «همسایه‌ام توتورو» ساخته «هایائو میازاکی» با ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار رسید. این فیلم در ۱۰ روز اکران در چین ۲۰ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم درام هندی «پدمن» با ۷۳۰ هزار دلار در مکان هفتم گیشه چین قرار گرفت.

با وجود فصل تعطیلات، فیلم انیمیشن «گرینچ» نتوانست نظر مخاطبان چینی را جلب کند تا این فیلم در رده هشتم گیشه جای بگیرد. این فیلم در مجموع ۱۰ روز اکران در این کشور ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار فروش داشته است.

«مرد عنکبوتی» شاید این هفته پیشتاز گیشه چین بوده لیکن هنوز به جایگاه موفق انیمیشن‌های هالیوودی در سال‌های گذشته نرسیده است. تابستان سال گذشته فیلم «منِ نفرت‌انگیز۳» با اکران افتتاحیه ۶۴ میلیون دلاری و «پاندای کنگ‌فوکار۳» با ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۶ همچنان رکورد اول و دوم اکران افتتاحیه را در اختیار دارند.

«اراذل و اوباش هندوستان» با بازی «امیر خان» و «بنجی» درامی خانوادگی از نت‌فلیکس دو فیلم خارجی هستند که در واپسین روزهای سال جاری میلادی و پیش از سال نو میلادی در ۲۸ دسامبر در چین اکران خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول