اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رزمایش‌های هشت‌ روزه ترکیه و اردن ادامه دارد

سفارت ترکیه در امان اعلام کرد که مانورهای مشترک نظامی «یگان های مرزی» و «گردان های رزمی» ترکیه و اردن که از روز شنبه گذشته آغاز شده است، به طور موفقیت‌آمیز ادامه دارد.

رزمایش‌های هشت‌ روزه ترکیه و اردن ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح ترکیه و اردن دو مانور نظامی مشترک را از شنبه گذشته در خاک اردن آغاز کرده‌اند و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری تی‌آر‌تی، مانورهای مشترک نظامی «یگان‌های مرزی» و «گردان‌های رزمی» ترکیه و اردن در 15 دسامبر آغاز شده و تا 22 ماه جاری ادامه خواهد یافت.

سفارت ترکیه در امان دیروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رزمایش‌های مشترک نظامی «یگان‌های مرزی» و «گردان‌های رزمی» ترکیه و اردن با هدف «تقویت قابلیت همکاری» میان نیروهای مسلح دو کشور ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح ترکیه و اردن امسال برای اولین بار یک مانور مشترک نظامی به منظور تامین امنیت مرزهای دو کشور ترتیب داده و در خصوص برگزاری سالانه این رزمایش مذاکره می کنند که در صورت موافقت طرفین این مانور(یگان‌های مرزی) بر اساس چرخش نوبتی هر سال در این دو کشور برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که رزمایش گردان‌های رزمی ترکیه و اردن نیز از سال 2000 تاکنون هر دو سال یک بار برگزار می شود.

مانور نخست که برای اولین بار برگزار شد، با هدف افزایش همکاری‌ها میان نیروهای مرزبانی دو کشور است و به طور سالانه میان دو طرف صورت می‌گیرد.

مانور دوم(گردان‌های رزمی) نیز تمرین نظامی است که هر دو سال یک بار با هدف افزایش تعامل میان نیروهای زمینی اردن و ترکیه برگزار می‌شود.

این مانورهای هشت روزه تا شنبه آینده به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول