اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت خبرداد

ساماندهی درس اخلاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم ارائه و اجرای ایده‌های ملی در حوزه‌های اخلاق پزشکی از تشکیل گروه‌های اخلاق پزشکی و ساماندهی درس اخلاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

ساماندهی درس اخلاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، باقر لاریجانی بعدازظهر امروز در نشست کمیته ملی اخلاق در آموزش ششمین کنگره اخلاق پزشکی کشور و پنجمین همایش ملی شیوه‌های نوین درمان ناباروری که با حضور مسوولان دانشگاه‌های مناطق ده‌گانه کشور در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حال برگزاری است، اظهار داشت: با توجه به ارائه عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه توسعه اخلاق پزشکی در این کمیته، الگوبرداری از این طرح‌ها از سوی دیگر دانشگاه‌ها ازجمله نکات مثبت این جلسه است.

وی از  تشکیل گروه‌های اخلاق پزشکی و  ساماندهی درس اخلاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و تاکید کرد: دانشگاه‌ها ایده‌های اخلاق پزشکی خود را در سطح ملی ارائه کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ ایده‌های مدرن از اساتید و دانشجویان و جذب آن‌ها در کمیته‌های اخلاق پزشکی را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای آموزش اخلاق پزشکی مسیر درستی را طی می کند.
  
وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های پژوهش، ارائه خدمات و آگاهی گفتمان اخلاق پزشکی در حال پیشرفت هستیم، گفت: با تحقق این برنامه‌ها شاهد اجرای بهتر رفتارهای حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کشور خواهیم بود.

لاریجانی بخشی از اخلاق پزشکی را حوزه آموزش و بخش دیگر را در تغییر رفتار عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها در حوزه آموزش اخلاق پزشکی در حال توسعه هستند و در زمینه تغییر رفتارها نیز نیازمند اقدامی مداوم و مستمر هستیم.

در ادامه این نشست سالاری دبیر کمیته ملی اخلاق در آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: کمیته ملی اخلاق در آموزش، کمیته ملی اخلاق بالینی و کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در شورای عالی اخلاق پزشکی کشور با هدف هماهنگی و یکپارچگی در آموزش اخلاق پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شده است.

وی اصلاح ساختار نظام آموزشی اخلاق پزشکی کشور را چشم‌انداز کمیته ملی اخلاق در آموزش علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های موفقی که دانشگاه‌های کشور در این حوزه اجرا کرده‌اند پس از بررسی در سطح ملی اجرا می‌شود.

 به گزارش فارس، در این نشست مسوولان کمیته‌های اخلاق پزشکی دانشگاه‌های مناطق ده‌گانه کشور دیدگاه‌های خود را در راستای توسعه آموزش اخلاق حرفه‌ای  و چالش‌های  پیش‌رو بیان کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول