اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله عابدینی:

انتصاب مسؤولین بر اساس نگاه‌های سیاسی راهگشای مشکلات مردم نیست

امام جمعه قزوین گفت: انتصاب مسؤولین بر اساس نگاه‌های سیاسی و حزبی راهگشای مشکلات مردم نیست و نگاه حزبی و سیاسی مشکلات اقتصادی و اشتغال را حل نمی‌کند.

انتصاب مسؤولین بر اساس نگاه‌های سیاسی راهگشای مشکلات مردم نیست

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح اظهار کرد: شهید مفتح عمر خود را صرف وحدت حوزه و دانشگاه کرد و وی را باید حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد افزود: طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانشگاه و حوزه نقش بی‌بدیلی در پیشرفت کشور دارند و این امر بدون وحدت ممکن نیست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که حوزه و دانشگاه را دو شعبه از یک مؤسسه علم و دین دانستند، عنوان کرد: برافراشته شدن پرچم علم و دین در این کشور تنها با وحدت حوزه و دانشگاه ممکن خواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به حوادث فرانسه، این حوادث را تلاش مردم فرانسه برای جستجوی عدالت دانسته و بیان کرد: شکاف طبقاتی باعث شده  تا این مردم به زحمت، خوف و خطر تن دهند و به خیابان‌ها بیایند.

وی تأکید کرد: اوضاع کشورهای غربی نشان می‌دهد صبر مردم برای عدالت به سر آمده و اعتراضشان را برای طلب حقوق خود بلند کرده‌اند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این اتفاقات هشداری برای مسئولان ما نیز هست که توجه داشته باشند عدالتی که اسلام تا این اندازه به آن عنایت دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به مردم ما نیز این توجه را می‌دهد که قدر نظام را بدانیم و حساب نظام را از افرادی که خلاف می‌کنند، وفادار به نظام و امانت‌دار نیستند جدا بدانیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری خود پرچمدار عدالت بوده و  زندگی شخصی و فرزندانش حاکی از عدالت و ساده‌زیستی ایشان دارد.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر مسئول نالایقی از ما رای گرفت و مسئولیتی را بر عهده گرفت ابتدا باید از خودمان گلایه کنیم.

وی بیان کرد: ارمغان اسلام و نظامی اسلامی برای مردم مبتنی بر عدالت است و اگر امروز مشکلی وجود دارد باید در خود دنبال این مشکل باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهید تندگویان و بسیج کارگری اضافه کرد: شهید تندگویان انسانی عدالت‌طلب و انقلابی بود.

وی ادامه داد: قشر کارگر جامعه ما بیش از هر زمانی نیازمند رسیدگی است و مسؤولان باید به وضعیت معیشتی این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله عابدینی گفت: انتصاب مسؤولین بر اساس نگاه‌های سیاسی و حزبی راهگشای مشکلات مردم نیست و نگاه حزبی و سیاسی مشکلات اقتصادی و اشتغال را حل نمی‌کند.

وی در پایان با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برکات سفر ایشان برای مردم استان قزوین انتقال آب سد طالقان به قزوین که امیدواریم هرچه زودتر رفع شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول