اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

کاهش ارزش پول ملی حمله ناجوانمردانه دشمن است

امام جمعه کرمان گفت: کاهش ارزش پول ملی کشور حمله ناجوانمردانه دشمن در بخش اقتصادی است.

کاهش ارزش پول ملی حمله ناجوانمردانه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‎الاسلام حسن علیدادی‎سلیمانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر وفات حضرت معصومه (ع)، ولادت امام حسن عسکری (ع)، شهادت تندگویان و آیت‎الله مفتح و روز بسیج کارگری را از جمله مناسبت‎های هفته پیش رو دانست و اظهار داشت: مسیر بسیج همان راه انقلاب و نظام اسلامی است و امیدواریم، کارگران سختکوش و تلاشگر مانند تمام ادوار انقلاب همگام با آرمان‎های نظام اسلامی حرکت کنند و در مقابل نقشه‎های دشمنان آگاه باشند.

وی حوزه و دانشگاه را بسیار حساس و مغز متفکر جامعه دانست و یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه راهکار مناسبی برای ارتقا و تعالی جامعه است و این دو به عنوان مؤسسه‎ای که متولی علم و دین است در کنار هم می‎توانند، خدمات شایان توجهی را به کشور ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی روحانیت و استادان دانشگاه موجب پیشرفت و موفقیت کشور می‌شود، بیان داشت: در تمام ادوار تاریخ هر زمان این دو جایگاه از یکدیگر فاصله گرفتند، کشور دچار مشکل شده است، امیدواریم، همانطور که حوزه و دانشگاه چهار دهه کنار هم قرار گرفتند، همچنان این روند را ادامه دهند.

علیدادی‎سلیمانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر نسبت به دشمنی استکبار به ویژه آمریکای جهان‎خوار هشدار جدی داده است، تصریح کرد: نقشه دشمن علیه ما توهم نبوده و کاملاً جدی است، آن‌ها در تمام ادوار علیه ایران توطئه‎های زیادی طراحی کردند که یکی پس از دیگری آن را عملی می‌کنند.

وی افزود: در نقشه‌ حمله اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران افزایش تحریم‎ها و تنگ‎تر کردن محاصره اقتصادی مد نظر قرار دارد که از تمام ظرفیت خود استفاده می‎کنند با تنگ کردن عرصه بر مردم فشار بیاورند و به ویژه با تحریم کالاهای اساسی دولت و ملت را تحت فشار قرار دهند.

علیدادی‎سلیمانی کاهش ارزش پول ملی کشور را حمله ناجوانمردانه دشمن در بخش اقتصادی ذکر و عنوان کرد: بالا بردن نرخ تورم در سطح کشور و میدان دادن به دلالان از خدا بی‎خبری که نه فضای کشور را می‎شناسند، نه وضعیت موجود را درک می‎کنند و نه دلسوز مردم هستند، یکی دیگر از نقشه‎های دشمنان است تا شرایط بازار را بر هم بزنند.

امام جمعه کرمان پایین آوردن قدرت خرید مردم را بخش دیگری از توطئه‌های دشمنان در جنگ اقتصادی علیه ایران خواند تا نارضایتی را در مردم به وجود آورند و ادامه داد: همچنین دشمنان در حمله به روح و روان مردم در دو محور کار می‎کنند که اول خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به مسؤولان و سپس ناامید کردن مردم نسبت به آینده است تا برای رفع مشکلات کشور مأیوس باشند.

وی حمله عملی را از دیگر حربه‎های دشمنان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از این ترفندها جلوگیری از پیشرفت هسته‎ای کشور است و از قدرت ما در این زمینه هراس دارند در حالی که پیشرفت هسته‎ای تنها ساخت بمب اتم نیست و ما طبق فتوای علمای خویش به آن اعتقادی نداریم، بلکه برای سایر مقاصد از آن بهره می‎بریم.

علیدادی‎سلیمانی خاطرنشان کرد: دشمنان همچنین در صدد هستند تا جلوی پیشرفت‎های موشکی کشور را بگیرند و در منطقه هرگونه که تمایل داشتند، عمل کرده و جنگ و خونریزی راه بیندازند و در مقابل جلوی نفوذ ایران را بگیرند و در سطح کشور نیز هر زمان قصد داشتند، کشور را به آشوب بکشانند.

وی نقش خواص را در خنثی کردن توطئه‌های فراوان دشمن مرئی و نامرئی جمهوری اسلامی مهم خواند و اذعان داشت: خواص جامعه در شرایط فعلی رسالتی عظیم دارند، برخی افراد که تا دیروز جزو خواص بودند و در جامعه مردم را در راستای اهداف انقلاب هدایت کرده و کشور را پیش می‎بردند با ابراز تأسف به دلایل واهی از قطار انقلاب پیاده و در بصیرت دچار مشکل شده و در پی مشکل‌آفرینی برای جامعه هستند.

علیدادی‎سلیمانی اضافه کرد: کسانی می‎توانند در برابر انحرافات بایستند که بصیر و صبور باشند تا علم دفاع از حق برافراشته شود، اما برخی خواص با بی‎بصیرتی سخنانی می‎گویند که دشمنان برای آن‎ها کف و سوت می‌زنند و برای منافع شخصی و حزبی خود با نظام زاویه می‎گیرند در حالی که باید بدانند، نقشه دشمن جدی است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول