اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

مرگ پژوهش با نگارش رساله‌های پولی رقم می‌خورد

امام جمعه بندرعباس گفت: مراکز سفارش و نگارش رساله دکترا، آسیب جدی برای پژوهش هستند و با پولی کردن آن، مرگ پژوهش را رقم می‌زنند.

مرگ پژوهش با نگارش رساله‌های پولی رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان بر ضرورت پژوهش در جامعه تاکیدکرد و اظهار داشت: پژوهش، جان دانش است و اگر نباشد دانش رشد و حرکت نخواهد داشت.

‎وی افزود: پژوهش و تحقیق نیاز جامعه است و موجب حرکت، رشد و پیشرفت دانش می‌شود.

‎امام جمعه بندرعباس با تاکید بر لزوم توجه به پژوهشگران تصریح‌کرد: باید با دراختیار گذاشتن امکانات و امتیازات مناسب، پژوهشگران را به امر مهم پژوهش تشویق کرد.

‎وی ادامه داد: باید در کنار امتیازات، جلوی کارهای ضدپژوهشی که بی‌سوادی را گسترش می‌دهند گرفته شود.

‎آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: مراکز سفارش و نگارش رساله دکترا آسیب جدی برای پژوهش هستند و با پولی کردن آن، مرگ پژوهش را رقم می‌زنند.

‎وی گفت: اینکه برخی افراد بدون تحقیق و پژوهش و صرفا با پرداخت مبالغی رساله سفارش می دهند و مدارک دکتری و فوق لیسانس دریافت می کنند خطری جدی برای علم است.

امام جمعه بندرعباس اضافه‌کرد: در فضایی که بی‌سوادان با پرداخت وجه سند، سواد و علم به دست می‌آورند، پژوهش و پژوهشگر پرورش نمی‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه ۵۱ نهج‌البلاغه اشاره‌کرد و گفت: آمریکا بداند ما ملت مرگ بر آمریکائیم، مبارزه می‌کنیم اما زیر بار ذلت نمی‌رویم.

‎آیت‌الله نعیم‌آبادی اظهار داشت: متاسفانه امروزه زندگی‌ها دلاری شده و دائما در این زمینه بحث می‌شود، آمریکا با این ترفندها می‌خواهد استقامت ملت را بشکند.

امام جمعه بندرعباس افزود: در برابر این کشور تنها دو راه داریم یا زیر بار ذلت برویم و یا با مقاومت خود به پیروزی برسیم.

‎نعیم‌آبادی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره‌کرد و گفت: برای وحدت حوزه و دانشگاه نباید صرفا به مراسم اکتفا شود بلکه دانشجو و طلبه باید درسراسر سال به یکدیگر نزدیک شوند و این اتحاد را تقویت کنند.

‎وی افزود: مقوله وحدت حوزه و دانشگاه مختص یک روز نیست و از مباحث اساسی و همیشگی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول