اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

مسؤولان باید با لحاظ کارهای بر زمین، مانده اثری ماندگار از خود به جای بگذارند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به چهار نکته درباره وظیفه مسؤولان، گفت: در جایی که مسوولیت داریم با لحاظ کارهای بر زمین مانده و خلاءهای موجود اثری ماندگار از خود به جای بگذاریم.

مسؤولان باید با لحاظ کارهای بر زمین، مانده اثری ماندگار از خود به جای بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، آیت الله محمد محمدی‌ری‌شهری در دیدار با خادمان و کارکنان آستان مقدس و اعضای شورای اداری شهرستان ری در اولین روز از هفته فرهنگی ری و هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: تغییر نام‌های نازیبا و نام‌گذاری در حد و مرز اشخاص، درست کردن راه‌ها، نظافت شهرها، ساختن مساجد، ایجاد سرپناه برای رهگذر و احداث بوستان و گردشگاه از جمله موارد مهمی است که به صراحت در روایات اسلامی به عنوان وظایف مسوولان در نظام اسلامی تأکید و توجه شده است.

وی حفظ ثروت‌های طبیعی را یکی دیگر از این وظایف مهم دانست و اضافه کرد: خدا به کشورهای اسلامی لطف زیادی کرده است ولی متأسفانه بر اثر بی‌تدبیری سران کشورهای اسلامی این ثروت‌ها به جیب مستکبران رفته است؛ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اجازه دست‌درازی به استکبار نداده است ولی نباید ثروت‌های طبیعی و فرهنگی خود را ضایع کنیم و در حفظ و صیانت از آن‌ها کوتاهی کنیم.

 

آیت الله ری‌شهری در ادامه با اشاره به منشور حکومت‌داری حضرت علی(ع) تصریح کرد: در پایان این نامه دعای عجیبی وجود دارد که برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی قابل تأمل و تفکر است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم از عملکرد خود و بخش مرتبط ارزیابی درستی داشته باشیم.

وی به بیان چهار نکته درباره این دعا پرداخت و خاطرنشان کرد: در مقابل خدا دلیل روشن و واضحی داشته باشیم که در قبال مسوولیت و امانتی که به ما سپرده شده، خوب عمل کرده‌ایم و در برابر مردم هم به گونه‌ای عمل کنیم که از ما راضی باشند تا این کار ما همراه با نیک‌نامی باشد که همگان اذعان به عمل خالصانه و صادقانه ما داشته باشند؛ در نهایت اینکه در جایی که مسوولیت داریم با لحاظ کارهای بر زمین مانده و خلاءهای موجود اثری ماندگار از خود به جای بگذاریم.

 

آیت الله ری‌شهری فلسفه حکومت دینی را چنین رفتار و اموری دانست و افزود: حضرت علی(ع) وقتی بعد از ۲۵ سال با فشار و اصرار مردم زمام امور را به دست گرفت به خداوند عرض کرد که برای مسابقه قدرت و مال این کار را نپذیرفتم و هدف اصلاح مردم و حل مشکلات آنها و به داد مظلومان رسیدن است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان هفته فرهنگی ری و هفته بزرگداشت ولادت حضرت را فرصت مناسبی برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته در چهل سال اخیر عنوان کرد و تأکید کرد: نقاط قوت را باید شناسایی و تقویت کنیم و نقاط ضعف تا حد امکان جبران شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول