اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل مطرح کرد

اقدام مسؤولان در خصوص کاهش قیمت کالاهای اساسی

امام جمعه اردبیل با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه در کشور، گفت: قیمت دلار و سکه رفته رفته پایین می‌آید اما از پایین آمدن قیمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شده خبری نیست و دولت و مجلس باید در جهت کاهش قیمت کالاهای اساسی اقدام کنند.

اقدام مسؤولان در خصوص کاهش قیمت کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه اظهار کرد: قیمت دلار و سکه رفته رفته پایین می‌آید اما از پایین آمدن قیمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شده خبری نیست.

وی افزود: از دولت و مجلس می خواهم در میان کالاها روی کالاهای اساسی تمرکز کنند. ملت ما ملت قانعی است اگر در خصوص کالاهای اساسی، قیمت‌ها تعدیل شود ملت ما راضی می‌شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خصوص رسیدن به تعدیل؛ اولا زمینه تولید و عرضه بیشتر در آن خصوص را با دادن تسهیلات فراهم کنند یعنی مجموعه‌های جدید تولیدی در خصوص کالاهای اساسی راه اندازی شود و ثانیا سراغ کارخانجات موجود بروند از بدو تولید تا مصرف را کنترل کنند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر مشکل، وجود دلال‌ها هستند این مساله راه کار دارد، اگر مشکل خود تولید است راهکار دارد و اگر مشکل در توزیع است باز هم راهکار دارد؛ دولت محترم با اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید در بخش کالاهای اساسی به‌راحتی محصولات ارزان قیمت تحویل و به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های دولتی تزریق و کمر قیمت را می‌شکند.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: رئیس مجلس در مصاحبه این هفته گفت؛ «سود بالای بانکی مخل اقتصاد کشور است». این اظهارات از رئیس مجلس پذیرفته نیست چون تصویب قانون دست مجلس است. مجلسی که در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه کند و آب روی آتش بریزد، حداقل در این خصوص اقدام کند.

بنیاد مستضعفان توانمندسازی و معیشت پایدار منطقه را ایجاد می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: من به اهالی گرمی تبریک عرض می کنم که بنیاد مستضعفان جهت راه اندازی طرح قلعه گنج، این هفته وارد گرمی شد رئیس بنیاد مستضعفان این هفته در استان حاضر شد تا طرح مزبور در منطقه گرمی شروع شود، هدف از اجرای این طرح ارتقاء شاخص‌های شهرستان در کلیه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با شعار «کار با مردم برای مردم» توانمندسازی و معیشت پایدار است.

وی افزود: از جمله کارهای این طرح عبارتند از؛ راه‌اندازی گروه‌های توسعه روستایی، تشکیل صندوق‌های آبادانی و پیشرفت، راه‌اندازی واحد دامداری از نژاد وارداتی و بومی کردن آن، راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی با مشارکت سرمایه‌گذاران، تاسیس شعبه بانک سینا برای اعطای وام وتسهیلات و...، آنها در قدم اول 15 میلیارد تومان برای شروع کار اختصاص داده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: جرج بوش پدر از جمله کسانی بود که آرزو کرده بود سقوط جمهوری اسلامی را ببیند اما خودش به داستان‌ها ملحق شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول