اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس گزارش می‌دهد

معارفه نودونهمین شرکت بازار دومی فرابورس با طعم شیرخام

امروز معارفه سهام شرکت‌ کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت که در 25 آذر ماه پارسال در فرابورس پذیرش شده بود، برای عرضه اولیه در بازار دوم معارفه شد.

معارفه نودونهمین شرکت بازار دومی فرابورس با طعم شیرخام

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، معارفه سهام شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در فرابورس ایران با حضور مدیران این شرکت برگزار شد. 

در این نشست حسین صالح مدیرعامل شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با اشاره به آخرین وضعیت بنیادی این ناشر عنوان کرد: شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از زیرمجموعه‌های موسسه خیریه علی و حسین همدانیان به شمار رفته و در آذر ماه پارسال در بازار دوم فرابورس پذیرش شده است. 

وی با بیان اینکه این شرکت در سال 1366 با سرمایه‌گذاری شرکت قند نقش جهان فعالیت خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: موضوع فعالیت این شرکت فعالیت‌های احداث و اجرای فعالیت‌های دامپروری و تولید و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی است. 

به گفته وی ظرفیت تولید شیرخام این شرکت با برخورداری از یک هزار رأس دام بالغ بر 17 هزار تن در سال بوده و این در حالی است که تعداد کل گاو‌های شیرده این شرکت در پایان شهریور ماه امسال به 2957 رأس رسیده است، گفت: میزان تولید شیر هم اکنون روزانه بالغ بر 50 تن است و شرکت در نظر دارد، با توجه به برخورداری از 177 هکتار زمین تعداد دام‌های خود را تا پایان امسال به یک هزار و 500 رأس افزایش دهد تا به این ترتیب تولید شیرخام به 75 تن در روز افزایش یابد. 

در ادامه علیرضا علیمرادی مدیرمالی شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با بیان اینکه این شرکت از سرمایه 20 میلیارد تومانی برخوردار است، عنوان کرد: این شرکت هم اکنون از مجوز توسعه گاو شیری تا سقف 3200 رأس دام مولد برخوردار شده و در عین حال با صدور موافقت اصولی از سوی نظام‌مهندسی کشاورزی برای تاسیس واحد پرورش یک هزار رأس گاو تلیسه آغاز شده است. 

وی از درآمد یک میلیارد و 800 میلیون تومانی سود فروش سهام سیمان اصفهان در 6 ماهه اول امسال برای این شرکت گفت و افزود: بدون در نظر گرفتن این درآمد سود عملکرد 6 ماهه امسال شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدی برخوردار شده است. 

وی با بیان اینکه 80د رصد از نهاده‌های مورد استفاده در دامپروری‌ها از طریق واردات تامین می‌شود،‌گفت: حدود 3.5میلیارد دلار از هزینه‌های شرکت‌های دامپروری به علوفه و خوراک دام منتهی می‌شود که عدم حمایت دولت در زمینه نرخ تامین خوراک دامپروری‌ها منجر به افزایش نرخ فروش خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه نرخ فروش شیرخام در سال 97 با نوسانات زیادی مواجه بوده عنوان کرد: هم اکنون نرخ فروش شیرخام در درب کارخانه به ازای هر کیلو 2 هزار تومان است که با احتساب هزینه‌های حمل به 2200 تومان می‌رسد.

مدیر عامل "زدشت " در پاسخ به پرسش اینستاگرامی خبرنگار فارس ، دوره وصول مطالبات این شرکت را دوره های 30 روزه عنوان کرد و درباره سیاست تقسیم سود نقدی مجامع سالانه آن گفت: سود نقدی شرکت در سال 96 به صورت 90 درصد تقسیم شده و باید دید هیات مدیره و مجمع برای سال بعد چه تصمیمی در مورد تقسیم سود شرکت خواهد گرفت.

وی در برابر این پرسش فارس که چرا سود انباشته سنگین "زدشت" با توجه به سرمایه پایین آن تبدیل به سرمایه نمی شود ، پاسخ داد: فعلا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد اما اگر شرکت به ظرفیت 3200 راس گاو شیری دست یابد شاید در سال های آینده افزایش سرمایه داشته باشیم. در حال حاضر و در شرایط کنونی نیازی به افزایش سرمایه احساس نکردیم ولی متناسب با توسعه شرکت علی‌القاعده در صورت نیاز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول