اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

شنبه هفته آینده

5 درصد سهام «کگهر» عرضه اولیه می‌شود/ سهمیه هر خریدار 6000 سهم

روز شنبه هفته آینده 5 درصد از کل سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین برای نخستین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌شود.

5 درصد سهام «کگهر» عرضه اولیه می‌شود/ سهمیه هر خریدار 6000 سهم

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، تعداد 615میلیون سهم معادل 5 درصد از کل سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین به روش ثبت سفارش برای نخستین بار پس از پذیرش در دامنه قیمتی 650 تومان تا 680 تومان در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

سهمیه قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی حداکثر شش هزار سهم تعیین شده و تأمین سرمایه امید متعهد خرید این عرضه اولیه در صورت نبود خریدار است. مدیر عرضه این سهم نیز شرکت کارگزاری بانک سپه تعیین شده است.

بر اساس این گزارش ، بر مبنای مدل مبتنی بر دارایی NAV)) و با ضریب اتکای 5 درصدی ارزش خرد هر سهم سنگ آهن گهر زمین 531 تومان و برا اساس مدل P/E و ضریب اتکای 15 درصدی ارزش خرد هر سهم این ناشر 577 تومان و 2 ریال برآورد شده استو.

ارزش جمع بندی خرد هر سهم "کگهر" با اتکا به مدل‌های مبتنی بر جریانات نقدی،مدل‌های نسبی و مدل مبتنی بر دارایی مبلغ 665 تومان و 2 ریال ارزیابی شده که با سرمایه یک هزار و 230 میلیارد تومانی ارزش کل سهام این شرکت در مجموع با مدل‌های مذکور به 8 هزار و 181 میلیارد و 582 میلیون و 900 هزار تومان بالغ می‌شود.

بر اساس قرارداد 20 دی ماه 1395 با ایمیدرو انجام عملیات تجهیز، آماده سازی،باطله داری و استخراج حداکثر 240 میلیون تن سنگ آهن ازز توده شماره سه گل گهر سیرجان به مدت 25 سال به این شرکت واگذار کرده است.

ترکیب سهامداران عمده این شرکت شامل معدنی و صنعتی گل گهر با 30 درصد سهام،مدیریت سرمایه گذاری امید با 27.5 درصد سهام،سرمایه گذاری غدیر با 22.5 درصد سهام و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 20درصد سهام می‌شوند و حدود 50 درصد از سهم تولید سنگ آهن دانه بندی شده در میان معدنی‌ها را به خود اختصاص داده است.

ناشر "کگهر" در پایان سال مالی 1397 تقسیم 87 درصدی سود خالص برآوردی را پیش بینی کرده و در سال 1400 این رقم را به 95 درصد سود خالص افزایش داده است.

به گزارش فارس سهامداران عمده این سهم متعهد شده اند پس از کشف قیمت اولیه طی شش ماه آینده 5 درصد دیگر از کل سهام این شرکت را به تدریج در بازار عرضه نند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول