اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخصص جراحی روده مطرح کرد

بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به پولیپ روده

متخصص جراحی روده، گفت: از هر 4 نفر یک نفر به پولیپ روده بزرگ مبتلا است.

بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به پولیپ روده

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فرامرز پاکروان متخصص جراحی روده در حاشیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین که در سالن همایش‌های بیمارستان سینا در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متخصصان ایرانی در زمینه جراحی‌های درون‌بین از تجربه و تبحر بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که من تجربه این متخصصان را در کشور آلمان نیز مشاهده نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: برای درمان بیماری‌های روده، تیروئید و همچنین برداشتن رحم و زایمان می‌توان از روش‌های کم‌تهاجمی استفاده کرد. 

پاکروان با بیان اینکه جراحی‌های کم‌تهاجمی باعث کاهش عوارض جراحی و درد در بیماران می‌شود، توضیح داد: در گذشته برای انجام هر عملی باید شکم بیمار باز می‌شد که این روش عوارض و ناراحتی زیادی را برای بیمار در پی داشت اما اکنون تنها با چند سوراخ کوچک عمل‌های جراحی‌ و عمل روده به آسانی انجام می‌شود و بیمار می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. 

متخصص جراحی روده خاطرنشان کرد: از هر 4 نفر در سنین 50 سال به بالا یک نفر به پولیپ روده بزرگ مبتلا است که این رقم در سنین 60 سال به بالا از هر 3 نفر یک نفر درگیر این بیماری هستند. 

وی افزود: بهترین روش برای پیشگیری از بروز این عارضه روش کولونوسکوپی است و توصیه می‌شود افراد برای تشخیص از این روش استفاده کنند.

پاکروان در پایان گفت: با توجه به سبک زندگی و عادات غذایی مردم جامعه مشاهده می‌کنیم که میزان ابتلا به سرطان روده در مردان رو به افزایش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول