اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات مصر/

دیدار مدیر اطلاعات ملی آمریکا با رئیس‌جمهور مصر

مدیر اطلاعات ملی آمریکا که به مصر سفر کرده است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

دیدار مدیر اطلاعات ملی آمریکا با رئیس‌جمهور مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دانیل کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و کاردار سفارت آمریکا در قاهره حضور داشتند.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر در این باره گفت که السیسی بر تقویت روابط مصر و آمریکا و اهتمام قاهره به تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص مبارزه با تروریسم، همکاری امنیتی و اطلاعاتی تأکید کرد و هماهنگی و رایزنی دو کشور در زمینه‌ مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را ستود.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دانیل کوتس نیز در این دیدار بر علاقمندی آمریکا برای هماهنگی مستمر با مصر در خصوص چالش‌های مختلف دو کشور به ویژه در پرتو اوضاع منطقه غرب آسیا تأکید کرد و ایفای نقش محوری مصر و تلاش‌های آن در جهت حمایت از امنیت و ثبات منطقه را ستود.

در این دیدار راهکارهای تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افکار افراطی و نیز تحولات منطقه بررسی شد.

دیدار وزیر دفاع سودان با السیسی

«عوض محمد بن عوف» وزیر دفاع سودان با السیسی دیدار کرد و در این دیدار «محمد زکی» وزیر دفاع مصر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور و سفیر سودان در قاهره حضور داشتند.

به گفته سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر، السیسی روابط بین مصر و سودان و پیوندهای تاریخی بین دو ملت را ستود و بر اهمیت استمرار هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش‌های امنیتی منطقه‌ای و راهکارهای حفظ صلح و امنیت در منطقه و قاره آفریقا را ستود.

السیسی همچنین اهمیت استمرار حمایت از همکاری نظامی، تبادل تجربیات بین نیروهای مسلح دو کشور در زمینه‌های آموزش، همکاری امنیتی و اطلاعاتی و تولیدات جنگی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر دفاع سودان نیز بر تقویت روابط قاهره و خارطوم در تمامی زمینه‌ها به خصوص امنیتی و نظامی تأکید کرد.

امضای چند توافقنامه و یادداشت تفاهم بین مصر و کویت

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر که به کویت سفر کرده است با همتای کویتی خود در دوازدهمین دور نشست کمیته مشترک مصر و کویت شرکت کرد. در این نشست چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به خصوص در زمینه‌های امنیتی، فرهنگی، ورزشی و غیره امضا شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول