اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت قاهره با درخواست ایتالیا برای تحقیق از افسران مصری درباره قتل «ریگنی»

دادستانی کل مصر درخواست مقامات ایتالیا در خصوص درج نام چند افسر پلیس در فهرست افراد مظنون به قتل «جولیو ریگنی» دانشجو و پژوهشگر ایتالیایی را رد کرد.

مخالفت قاهره با درخواست ایتالیا برای تحقیق از افسران مصری درباره قتل «ریگنی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستانی کل مصر بار دیگر با درخواست مقامات ایتالیا مبنی بر درج نام چند افسر پلیس مصری در فهرست افراد مظنون به قتل ریگنی و انجام تحقیقات از آنها مخالفت کرد.

یک منبع قضایی مصری در این باره گفت که هیأت‌های دادستانی‌های کل دو کشور مصر و ایتالیا روز چهارشنبه گذشته برای بررسی پرونده قتل ریگنی با یکدیگر دیدار کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «الشرق الأوسط» مصر، دادستانی رم بار دیگر خواستار درج نام چند افسر مصری در فهرست افراد مظنون به قتل ریگنی شده بود که طرف مصری با آن مخالفت کرده است.

دادستانی کل مصر تأکید کرده بر اساس قوانین این کشور اجرای تحقیقات از افسران مصری مجاز نیست و تا کنون نیز ادله محکمی درباره دست داشتن افسران در قتل ریگنی به دست نیآمده است.

جولیو ریگنی پژوهشگر ایتالیایی در سال ۲۰۱۶ در قاهره به قتل رسید و جسد وی در فوریه همان سال در قاهره پیدا شد در حالیکه آثار شکنجه بر روی بدن او مشهود بود.

پیش از این روزنامه «القدس‌العربی» نوشت که دو افسر امنیت ملی به نام‌های «شریف مجدی عبدالعال» و «عثمان حلمی» در این قتل دست داشته و «محمد عبدالله» رئیس سندیکای دستفروشان مصری را برای جاسوسی از ریگنی که در حال انجام پژوهشی درباره سندیکاهای مصری بود، اجیر کرده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول