اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای مسلح یمن خبر داد؛

ناکامی ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف یمن طی 24 ساعت گذشته

هم‌زمان با ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر حمایت از روند صلح یمن، شدیدترین حملات ائتلاف به منطقه «نَهم» در شرق پایتخت شکست خورد.

ناکامی ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف یمن طی 24 ساعت گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شکست عملیات نیروهای متجاوز و مورد حمیات ائتلاف سعودی در همه جبهه‌ها نبرد خبر داد.

او در نشست خبری گفت که متجاوزان و نیورهای تحت امر ائتلاف سعودی از صبح سه‌شنبه حملاتی را در جبهه‌های «نهم، منطقه مرزی قباله باقم، البقع و رازح» علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آغاز کردند که با مقاومت این نیروها، اهداف متجاوزان محقق نشد.

سرگرد سریع افزود، طی ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، بیش از ۵۰ بار مناطقی را در جبهه نهم در شرق صنعاء (پایتخت) بمباران کردند که تنها در کمتر از ۱۰ ساعت گذشته، ۲۵ بار این منطقه را هدف حملات خود قرار داده است.

نهم از توابع استان صنعاء و در چهل کیلومتری شرق پایتخت واقع شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای متجاوز متحمل خسارت‌های مالی و جانی شده است و حتی از انتقال اجساد کشته‌های خود عاجر مانده است.

او تشدید حملات ائتلاف سعودی همزمان با شروع گفت‌وگوهای یمن به میزبانی سوئد را نشانه عدم جدیت این ائتلاف برای تحقق صلح در یمن دانست و گفت که تبلیغات رسانه‌ای سعودی‌ها و اماراتی‌‌ها مبنی بر اینکه خواهان تحقق ثبات در یمن و توقف درگیری‌ها در این کشور هستند، «صرفا منحرف کردن اذهان» از واقعیت موجود است.

سرگرد سریع بار دیگر بر آمادگی هرچه بیشتر نیروهای ارتش و مردمی یمن بر مقابله با حملات ائتلاف سعودی تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول