اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات پهپادی-توپخانه‌ای یمن علیه نیروهای ائتلاف در ساحل غربی

یگان‌های پهپادی و توپخانه‌ای یمن، عملیات مشترک دیگری علیه مواضع نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در ساحل غربی انجام دادند.

عملیات پهپادی-توپخانه‌ای یمن علیه نیروهای ائتلاف در ساحل غربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگانهای پهپادی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک عملیات مشترک موفق علیه مواضع نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان هم‌پیمان با آن در ساحل غربی خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، این یگان‌ها با انجام عملیاتی مشترک علیه مواضع متجاوزان در کیلومتر 16 جاده الحدیده-صنعاء در جبهه ساحل غربی یمن، موحب کشته و زخمی شدن شماری از آنها شدند.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

از سوی دیگر، در حالی که همه این‌ روزها از ازسرگیری مذاکرات صلح یمن در سوئد و توقف جنگ در یمن سخن می‌گویند اما ائتلاف سعودی بر شدت حملات هوایی و هدف قراردادن غیرنظامیان در استانهای مختلف یمن، افزوده است.

انتهای پیام/غ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول