اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد

اختصاص اعتبار 5 هزار میلیاردی به بازآفرینی شهری در کشور

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی به حوزه بازآفرینی شهری در کشور اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار 5 هزار میلیاردی به بازآفرینی شهری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حسن احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: با هدف نوسازی و احیای بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور، اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از این میزان اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد تومان به حوزه خدمات زیربنایی و روبنایی و 2 هزار و 500 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی بافت‎های ناکارآمد شهری از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در برش استانی 2 هزار و 300 واحد مسکونی فرسوده در استان لرستان به منظور احیاء و بازسازی در نظر گرفته شده و اعتباراتی برای این منظور به مالکان این واحدها اعطاء می‎شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در این راستا اعتبار 26 میلیارد تومانی در قالب تسهیلات به منظور بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و ناکارآمد و 24 میلیارد تومان دیگر برای خدمات روبنایی، زیربنایی و توان‎افزایی در لرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از این اعتبارات و در برش شهرستانی، سهم بروجرد نیز متناسب با چند فاکتور وسعت، جمعیت و بافت‎های فرسوده مصوب و هدف اختصاص می‎یابد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه نوسازی بافت‎های فرسوده شهری می‎تواند اهرم محرک خوبی برای احیای این بافت‎ها شود، افزود: از سویی می‎توان از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه هم به نحو مطلوب برخوردار شد.

احمدی به نقش بسیار پر رنگ شهرداری‎ها در حوزه بازآفرینی شهری در کشور اشاره و اظهار کرد: در این زمینه وظایفی برای دیگر دستگاه‎های اجرایی تعریف شده که باید به آن‎ها عمل شود.

وی به بازدید خود از 7 محله هدف ستاد بازآفرینی در بروجرد اشاره و بیان کرد: اقداماتی در راستای ایجاد برخی زیرساخت‎های فرهنگی و ورزشی از جمله در محله هدف دره غریب آغاز شده که با اجرای طرح بازآفرینی در محلات هدف ادامه می‎یابد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی افزود: برای بازار قدیمی بروجرد، سرای حافظیه و قیصریه نیز برنامه خاصی در نظر گرفته شده که در وهله اول باید طرح مطالعات جامع آن انجام شود.

احمدی عنوان کرد: با نهایی شدن طرح اقداماتی مانند ایجاد پیاده‎راه در یکی از خیابان‎های مجاور بازار و انجام 400 متر کف‌سازی در حد فاصل مساجد امام (ره) تا جامع اجرایی می‎شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول