اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش پارلمان مصر به اقدام یکجانبه پارلمان ایتالیا

پارلمان مصر اقدام پارلمان ایتالیا مبنی بر تعلیق روابط دیپلماتیک با همتای مصری خود پیش از روشن شدن نتایج تحقیقات مربوط به قتل دانشجو و پژوهشگر ایتالیایی را محکوم کرد.

 واکنش پارلمان مصر به اقدام یکجانبه پارلمان ایتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان مصر ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان ایتالیا در تعلیق روابط دیپلماتیک با همتای مصری خود،  بر پایبندی به حاکمیت قانون، عدم تأثیرگذاری یا مداخله در روند کار تحقیقات مربوط به قتل «جولیو ریگنی» دانشجو و پژوهشگر ایتالیایی تأکید کرد.

در بیانیه مجلس نمایندگان مصر آمده است که اقدامات یکجانبه هرگز به نفع دو کشور و تلاش‌های مربوط به کشف حقیقت و تحقق عدالت نیست.

در این بیانیه به اظهارات «روبرتو فیکو» رئیس پارلمان ایتالیا در خصوص تعلیق روابط دیپلماتیک با مصر اشاره شده و آمده است که مجلس نمایندگان مصر بر روابط تاریخی و مستحکم بین مصر و ایتالیا در تمامی زمینه‌ها تأکید دارد.

به نوشته روزنامه «المصری‌‌الیوم»، پارلمان مصر همچنین از بیان چنین اظهاراتی از سوی مجلس نمایندگان ایتالیا ابراز تأسف کرد به خصوص اینکه اخیرا نشست مشترک بین دادستانی‌های کل دو کشور به منظور تکمیل همکاری مشترک در تحقیقات مربوط به قضیه قتل ریگنی برگزار شد.

جولیو ریگنی پژوهشگر ایتالیایی در سال ۲۰۱۶ در قاهره به قتل رسید و جسد وی در فوریه همان سال در قاهره پیدا شد در حالیکه آثار شکنجه بر روی بدن او مشهود بود.

در همین ارتباط «روبرتو فیکو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا از تعلیق روابط دیپلماتیک با مجلس نمایندگان مصر خبر داد.

وی گفت: «با تأسف شدید رسما اعلام می‌کنم که مجلس نمایندگان تمامی اشکال روابط دیپلماتیک خود با پارلمان مصر را تا دستیابی به نقطه تحول حقیقی در این تحقیقات و محاکمه قاطع عامل آن، به تعلیق در خواهد آورد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول